5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

دوصد گفته چون نیم کردار نیست!

در این بخش می خواهیم در مورد یکی از مهمترین و جذاب ترین بخش های مدیکال توریسم صحبت کنیم: ویدئوی بیماران خارجی شما یا همان Testimonial .

هر چقدر مطالب مختلف بنویسیم و عکس های گوناگون از بیماران بین المللی در بخش های مختلف بیمارستان و مطب شما را نمایش دهیم، به اندازه دیدن یک ویدئوی صمیمانه که بیمار، با زبان خودش داستان سفر درمانی خود به ایران و بیمارستان یا کلینیک شما را بگوید، جذاب نیست.

یک دلیل ساخت این ویدئوها،  ملموس کردن خدمات درمانی و اطمینان از  رسیدن به یک هدف مشترک(بازیابی سلامتی) است. بیماری که می خواهد به کشوری مانند ایران سفر کند و بیماری که به ایران سفر کرده و نتیجه آن را با شما به اشتراک می گذارد.

اینکه شما به عنوان پزشک، پرستار و کارشناس IPD خدمات و امکانات تخصصی بیمارستان خود را در قالب ویدئو معرفی کنید، در جای خود بسیار ضروری و با اهمیت است. چون موضوع آن بحثی تخصصی است که شما باید آن را معرفی کنید. همانطور که شنیدن رضایت بیماران موضوعی است که اگر از زبان خودشان شنیده شود، از جنبه تبلیغاتی خارج شده و موضوع آن نمایش رضایت مشتری و جلب اعتماد میشود.

شاید بهتر باشد اجازه بدهیم هرکسی کار خودش را بکند! پزشک از بیمارستان  و تجهیزات و جراحی بگوید و بیمار از نتیجه گرفتن خدمات سلامتی در مرکز شما.

رضایت بیمار مهم ترین عامل موفقیت

اینکه هر مشتری راضی، رضایتش را به چهار تا پنج نفر می گوید و اگر ناراضی باشد این عدد به ۸ تا ۹ نفر می رسد را شنیده ایم.

این موضوع اگر با سلامتی شما در ارتباط باشد، دامنه نارضایتی بیمار خیلی بیشتر از اینها پای شما را وسط خواهد کشید. چون شما با قوانین سلامت در جامعه بین المللی مواجه خواهید شد.

از آن طرف، رضایتمندی بیمار هم تاثیر زیادی در کسب و کار شما دارد. او شما را برای همیشه به عنوان یک میزبان خوب در کشوری دیگر، به یاد خواهد داشت و تبلیغ کننده کشور شما، بیمارستان یا شخص شما به عنوان یک پزشک فعال در توریسم سلامت، می شود.

گردشگری سلامت صنعتی ریفرال است. یک بیمار راضی، برای مراجعات بعدی خود به کشوری دیگر، تعداد جستجوهای خود را محدود خواهد کرد. چون شما را به عنوان مقصدی ایمن و مطمئن در ذهن خود ثبت کرده و علاوه بر این، اگر کسی در مورد سفر درمانی به کشوری دیگر سوال کند، اولین جایی را که معرفی می کند، شما هستید.

برای جلب رضایت بیماران خیلی وقتها لازم نیست تا فقط به ارائه خدمات درمانی تخصصی اکتفا کنید و بگویید تمام سرویس های لازم به بیمار داده شده و قطعاً او باید راضی باشد.

در کنار تمام تلاش های تخصصی خود، کارهای ساده ولی تاثیرگذار مانند صحبت با خوشرویی و حوصله، احترام به عقاید مذهبی و سنت های متفاوت بیماران بین المللی، داشتن زبان بدن موثر(ارتباط چشمی، حرکتهای دست و سر هنگام صحبت با بیمار و…) را فراموش نکنید.

رضایتمندی مسئله ای است که با کیفیت ارتباط مستقیمی دارد. در بحث مربوط به تعاریف مختلف کیفیت، گفتیم که یک پزشک دیدگاه بسیار متفاوتی نسبت به بیماران از مسئله کیفیت دارد.

ویدئوی بیماران خارجی

جلب اعتماد بیماران جدید با تماشای ویدئوی بیماران خارجی شما

جستجو، انجام یک عمل منطقی برای هر انتخابی است. اولین راهی که بیمار برای مقصد درمان خود انتخاب می کند، پرس و جو از دوستان و آشنایان است. حتی اگر در مرحله اول، به جستجو در دنیای مجازی هم بپردازد، باز هم احتمالاً بازدید از ویدیوهای بیماران شما، در اولین انتخاب های او برای جستجو خواهد بود.

بیمار به دنبال یافتن نشانه های اعتماد در بین افرادی است که با او در یک مسیر بوده اند و تجربه و حال و هوای او را درک می کنند.

اینکه من کالا یا خدماتی دارم و به هزار روش تبلیغاتی در جستجوی به فروش رساندن آن هستم، امری بدیهی است. اما اینکه خریداران کالا یا خدمات شما، معرف شما به دیگران باشند امری جداست.

نکاتی که برای تصویربرداری از بیماران خارجی مهم است

قبل از هر چیز، همانقدر که تلاش می کنید رضایت بیمار را از خدمات درمانی خود، به دست آوردید توجه کنید که در ساخت ویدئو هم کسب رضایت و اجازه از بیمار اولین قدم است. هیچگاه بدون اجازه اقدام به فیلمبرداری از بیمار حتی در حالت بیهوشی یا نا آگاهی، نکنید و دو صورت رضایت بیمار برای فیلمبرداری، برای پخش آن بصورت گسترده و در تمامی رسانه های اجتماعی، توضیحات کامل به او بدهید. هیچ چیز مانند ارائه توضیحات کامل، شفاف و رودر رو با بیمار، اثربخش نخواهد بود.

اگر بیمار شما در شرایط سنی و جسمی مناسب نیست و دریافت کننده خدمات خاص مانند پیوند اعضا است و به دلیل اهمیت موضوع تمایل به ساخت ویدئو دارید، حتماً از همراه بیمار اجازه های لازم را بصورت کتبی دریافت کنید. برای کودکان نیز این موضوع صادق است.

در نهایت کلیپ ساخته شده را حتماً برای بیمار بفرستید. هنگام اتمام مراحل ساخت و تدوین کلیپ، بیمار به کشور خود بازگشته و ارسال ویدئو به عنوان اولین نفر برای او، راه ارتباطی شما با او را باز نگه خواهد داشت.

چند نمونه موفق از ویدئو نظرات بیماران خارجی از تجربه درمان در ایران

شرکت گردشگری سلامت آریا

 Breast augmentation Revision in Iran

4 پاسخ

  1. سلام و روز بخیر
    آیا از خود بیمار هم اگر شرایطش مناسب از نظر سنی و جسمی باشد بعد درخواست رودررو گرفتن رضایت به صورت کتبی لازم هست ؟

    1. بله منظور از فرم رضایت، یه فرم جامع هست که شما می تونید آیتم های مختلفی رو در اون قرار بدید و این داده های واقعی، یک رفتار خرید مشخص از بیماران رو طی زمان، به دستتون میده که بسیار ارزشمنده.. اگر بیمار حالش خوبه که حتماً خودش فرم نظرسنجی و پُر کنه و اگر در شرایط مناسبی نیست از همراهش خواهش کنید تا فرم رو پُر کنه…آیتم های شما می تونه خیلی هوشمندانه طراحی بشه و بعد بررسی های اونها، نتیجه های جالبی رو در اختیار شما قرار میده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید