آرشیو پزشکی و درمان

محور اصلی صنعت گردشگری سلامت امور پزشکی و درمان بیمار است. در واقع گردشگری سلامت یعنی سفر با هدف دریافت خدمات درمان و سلامت، در نتیجه بنیا‌دی‌ترین موضوع کیفیت درمان و رضایت بیمار است، در این بخش کلیه مطالب مرتبط به خدمات پزشکی و درمان در گردشگری سلامت ارائه می شود.

تصمیم‌گیری بیمار با هوش‌مصنوعی
درمان
نیلوفر اعلمی

تصمیم‌گیری بیمار با هوش‌مصنوعی

تصمیم‌گیری بیمار با هوش‌مصنوعی امکانپذیر است؟ عصر جدیدی که وارد آن شدیم و به زودی شاهد خواهیم بود که ربات‌ها کدام درمان و پزشک را به بیماران بین‌المللی، پیشنهاد می‌دهند.

Read More »
گردشگری تندرستی
درمان
نیلوفر اعلمی

گردشگری تندرستی

گردشگری سلامت شامل بخش های پزشکی، درمانی و تندرستی است که لازمه فعالیت در هر بخش، تبعیت از تعاریف علمی برای ایجاد تمایز بین هر

Read More »
نظارت بر کیفیت و رضایت بیمار
درمان
نیلوفر اعلمی

کنترل کیفیت و رضایت بیمار

کنترل کیفیت توریسم درمانی یکی از مباحث مهمی است که با رضایتمندی گردشگران سلامت در ارتباط مستقیم است. کلمه های “کنترل کیفیت“، “تضمین کیفیت” و

Read More »
من یک تسهیلگرم!
درمان
نیلوفر اعلمی

من یک تسهیلگرم!

شرکت های تسهیلگر گردشگری سلامت ، نقطه اتصال متخصصان حوزه مختلف درگیر در گردشگری سلامت با بیماران بین المللی هستند. تسهیل کنندگی در خدمات سلامت،

Read More »
برندسازی پزشک
درمان
نیلوفر اعلمی

برندسازی پزشک یا بیمارستان؟

به نظر شما ابوعلی سینا و زکریای رازی از مشاهیر پزشکی ایران هستند یا برندهای پزشکی ایران؟ در علم برندینگ، تفاوت بین شهرت و برند

Read More »
درمان
نیلوفر اعلمی

اعتباربخشی چیست و چرا؟

اعتباربخشی بیمارستان شامل مجموعه ای از فرآیندهای منظم و هدفمند، برنامه استراتژیک، برنامه عملیاتی، خط مشی ها و شاخص های مختلف در بخش درمان و غیر درمانی بیمارستان است که بر اساس ارزیابی تیم های اعتباربخشی وزارت بهداشت، هر ساله مورد پایش قرار می گیرد و درجه استانداردسازی هر بخش بیمارستان مشخص شده و در نهایت یک درجه مشخص به مدت یکسال به بیمارستان اعطا می شود.

Read More »
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید