5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

گواهینامه اعتباربخشی بین المللی پزشک در توریسم سلامت

برند سازی در گردشگری سلامت، شامل کلیه فرآیندهای بهم پیوسته ای است که با هدف ایجاد جایگاه برتر در ذهن بیمار بین الملل و با تکیه بر نقاط تمایز شما، تدوین و اجرا می شود.

ایران در کیفیت و قیمت خدمات پزشکی و جاذبه های گردشگری، حرفهای زیادی برای گفتن دارد و باید با روش های مختلف آن ها را به گردشگران سلامت نشان دهد.

نکته ای که در گردشگری سلامت وجود دارد، تمرکز اول بیمار بر کیفیت خدمات درمانی است تا جاذبه های گردشگری. بیمار در اولین جستجو به دنبال استانداردهای داخلی و بین المللی شما به عنوان یک پزشک است و این حق اوست که بداند قرار است زیر تیغ جراحی کدام پزشک برود.

بر همین اساس و با تکیه بر رعایت استانداردها و ایمنی خدمات مراقبتی بیماران، برخی از شرکت های خصوصی معتبر در سطح بین الملل اقدام به ارائه استانداردهای اعتباربخشی بین المللی به بیمارستان ها و پزشکان کردند.

این گواهینامه ها حامل یک پیام به گردشگران سلامت هستند: من به عنوان یک پزشک فعال در توریسم سلامت، علاوه بر داشتن گواهینامه های داخلی، مورد ارزیابی و تایید استانداردهای بین المللی هم قرار گرفته ام.

نقطه تمایز شما در بازار رقابت جهانی چیست؟

شما به عنوان یک پزشک، چه ویژگی های خاصی در خود می بینید که بیمار بین الملل را مجاب کند تا بین صدها پزشک از کشورهای مختلف  در سراسر دنیا، شما را برای درمان خود انتخاب کند؟

اینها همان نقاط تمایز شما هستند. مواردی که شما را جدا از بیمارستان های هم رده خود می کند و می تواند شامل طیف وسیعی از نقاط قوت شما مانند پزشکان برند در سطح جهان، قیمت مقرون به صرفه،  گواهینامه های بین المللی اعتباربخشی، ارائه خدمات لجستیکی کامل در مرکز درمانی و… باشد.

TEMOS معتبرترین اعتباربخشی بین المللی پزشک در گردشگری سلامت

در بخش ارزیابی بین المللی بیمارستان ها به معتبرترین گواهینامه های بین المللی مرتبط با بیمارستان ها اشاره کردیم.

در این بخش به معرفی یکی از معتبرترین اعتباربخشی بین المللی پزشک در گردشگری سلامت می پردازیم:

تموس، اعتباربخشی ویژه گردشگری سلامت برای بیمارستان ها، دی کلینیک ها، کلینیک ها(مطب شخصی پزشک) و شرکت های تسهیلگر است. این گواهینامه توسط کشور آلمان صادر می شود و هر بخش فرآیندها و سیستم استانداردسازی جداگانه ای دارد.

اعتباربخشی بین المللی پزشک

در واقع تموس در ۹ بخش مختلف به ارزیابی مراکز فوق می پردازد و در بخش هی مربوط به پزشکان از گواهینامه های زیر می توان استفاده کرد:

تعالی در گردشگری پزشکی (Accreditation)

مدیریت کیفیت در مراکز دندانپزشکی (Accreditation)

تعالی در گردشگری مراکز دندانپزشکی (Accreditation)

مدیریت کیفیت در کلینیک‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشت باروری (Accreditation)

و آخرین گواهینامه مهمی که با توجه به بحران کووید-۱۹ توسط این شرکت برای فعالان حوزه توریسم سلامت ارائه شد، TEMOS-COVID-19-SAFE- CERTIFICATION-PROGRAM است که فرصت خوبی است برای بازیابی مجدد بازار توریسم سلامت بعد از کرونا با تکیه بر ایمنی بیماران بین الملل.

استانداردهای بین المللی، اجبار یا اختیار؟

در ایران داشتن گواهینامه های بین المللی اختیاری است و بخصوص با توجه به اختلاف قیمت ارزهای بین المللی با ریال، هزینه زیادی برای ارزیابی و دریافت این گواهینامه ها باید پرداخت شود و متاسفانه به علت تحریم های موجود امکان ارائه برخی گواهینامه ها مانند JCI برای مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز در ایران وجود ندارد.

از کجا شروع کنم؟

در ابتدای کار به این مسئله توجه کنید که برای جذب بیمار لازم است تا زنجیره ای از کارهای جایگاه یابی، برند سازی، بازاریابی، تبلیغات، بهبود کیفیت بخش درمان و غیر درمان و.. را انجام دهید و 

اعتباربخشی بین المللی کمکی است به شما برای نشان دادن کیفیت استاندارد کلینیک شما در سطح بین المللی و تکمیل بخشی از فرآیند برندسازی.

اگر می خواهید با صرف هزینه ای گزاف اقدام به کسب گواهینامه بین المللی کنید و تصور می کنید داشتن این گواهینامه، شما را از تکمیل بقیه بخش های این زنجیره معاف می کند و به خودی خود باعث ورود تعداد زیادی از گردشگران سلامت به مطب شما می شود، در اشتباهید!

در کنار تکمیل تمام بخش های لازم، برای شروع لازم است تا مطالعه ای در مورد انواع گواهینامه های بین المللی داشته باشید و برای دریافت مشاوره های لازم با مسئولین شرکت تماس بگیرید.

بعد از دریافت مشاوره های اولیه، می توانید گام به گام به جلو بروید و پس از طی مدت زمان مشخص و فراگیری و پیاده سازی استانداردها با کمک تیم ارزیابی این شرکت، بازرسی از کلینیک شخصی شما، طی چند مرحله به عمل می آید و در صورت کسب نمره مشخص گواهینامه TEMOS به شما اعطا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید