مشاوره توسعه کسب و کار پزشکی و سلامت

مشاوره توسعه کسب و کار پزشکی و سلامت

مشاوره توسعه کسب و کار پزشکی و سلامت چه معنایی برای شما بعنوان بخشی از خانواده بزرگ درمان کشور دارد؟ بطور کلی مبحث وجود یک همراه و مشاور در شروع تا توسعه کارتان را چطور می‌بینید؟

این موضوع در کشورهای پیشرفته سال‌های زیادی است که وجود دارد و اصولاً اعتقاد به اینکه با یک دست نمی‌شود همه هندوانه‌ها را بلند کرد و اگر هم بشود، تلفات زیادی خواهیم داشت! را سال‌ها قبل در دایره کسب و کارهای خود حل کرده‌اند و از ابتدای کار قدم‌های مطمئنی را برمی‌دارند.

جدا از اینکه در ایران و بازار تجارت آن، همه چیز متفاوت است و اینکه چرا ما همیشه دیر می‌رسیم یا نمی‌رسیم و… برویم سر اصل مطلب و چیزی که می‌توانیم در آن و برای کسب و کار خود، تصمیم بگیریم و اجرایی کنیم.

به پزشکی و درمان، جنبه کسب و کار بده...

اول ببینیم این جمله چه معنایی دارد. کسب و کار و بیزینس با داشتن شغل متفاوت است. در درمان و سلامت، با مثال جلو برویم:

فرض کنید من یک پزشک هستم و با تخصص زیبایی، مطب و بیماران خود را دارم و هر روز، به بیمارانم می‌رسم و بعد از یک روز روتین و معمول بسیاری از همکارانم به خانه برمی‌گردم.

حالا همان منِ پزشک را اینطور ببینید: من پزشکی هستم که از تخصصم یک کسب و کار ویژه و قطعاً با تمرکز بر افزایش کیفیت، رضایت بیمار و توسعه بازارم، ساخته‌ام. چطور؟ تیمی از افراد متخصص در بخش‌های مختلف برندینگ، مشاوره توسعه کسب و کار، مدیریت ارتقاء کیفیت و…دارم که کنار من، تخصص آکادمیک و شغل من را به بیزینسی ویژه، درآمدزا، قابل گسترش و قابل دسترس و ارائه برای بازار داخل و مردم ایران و دو کشور عمان و عراق در بازار بین‌المللی، تبدیل کرده‌اند.

این تفاوت روشن و شفاف پزشک جراح زیبایی با کسب و کار جراح زیبایی بود. ترجیح می‌دهید کدام باشید؟

مراحل تبدیل پزشکی به کسب و کار پزشکی

  • هدف و انگیزه مشخصی دارید که از شغل پزشکی به کسب و کار پزشکی تبدیل شوید؟
  • چه ارزش جدیدی به تخصص‌تان در جایگاه بیزینسی و کسب و کار اضافه می‌کنید؟
  • مشتریان شما کجا هستند؟(مشتری کسی است که به شما در ازای دریافت خدمت یا کالا، پول می‌دهد)، چطور شما را پیدا کنند؟ و یا شما باید به سراغ آنها بروید؟ در کدام شهرها؟ کدام بازار و…؟
  • جنس و صنعت سلامت و پزشکی در قالب کسب و کار در جهان را می‌شناسید؟
  • تبدیل یک مطب زیبایی به بیزینس شما در ایران و گام بعدی در بازار بین‌المللی، چقدر هزینه دارد و چه مدیریتی بر این هزینه‌ها هست تا منابع مالی را در جای اشتباه خرج نکنید؟!
  • بازار آنلاین و آفلاین تخصص شما کدامند؟
  • رقیبان شما چه کسانی هستند و چه می‌کنند؟ آنها را در قالب رقیب بیزینسی، تحلیل کردید؟
  • و…

نقش مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت در این پروسه کجاست؟

اول ببینیم مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت چه تعریفی دارد؟

اگر به عنوان یک مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت فعالیت می‌کنید، باید یک متخصص در این صنعت باشید که وظایف خاصی را در مدیریت کسب و کار و بیزینس اجرایی کرده باشد و با چالش‌های صفر تا صد راه‌اندازی و توسعه کسب و کار آشنا باشد. شما باید بتوانید به‌طور فعال به متخصصان و صاحبان مشاغل صنعت پزشکی و سلامت، مشاوره و پیشنهادات تخصصی برای تبدیل شدن به تجارت و بیزینسی شدن فعالیت‌شان، بدهید.

هنگام کار باید بتوانید، قبل از اینکه بهترین اقدام را توصیه کنید، زمینه موقعیت یا مشکل را درک و تحلیل کنید. اما شما، به عنوان مشاور، اجرای فرآیندها را به عهده نمی‌گیرید.

به طور کلی، وجود مشاور کسب و کار یک ابزار ضروری برای ایجاد و توسعه یک بیزینس موفق است. مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت، تیم شما را پشتیبانی می‌کند، به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش جدید خود را افزایش دهند، توانایی‌های ارتباطی و شبکه‌ای خود را افزایش دهند و نتیجه تمام این کارها، توانمندسازی تیم که بخش مهمی از گام سیستم‌سازی کسب و کار است، انجام می‌شود.

در گام دیگر، کسب و کار را تحلیل می‌کند، در هر جایی از کار که امکان بهبود و توسعه باشد؛ با تخصص خود در مدیریت کسب و کار پزشکی و سلامت، آن را به پله بالاتر ارتقاء می‌دهد.

بطور خلاصه، گام به گام کنار شما و تیم‌تان، کسب و کار پزشکی و سلامت را در زیرشاخه تخصص شما، ایجاد و در گام‌های بعدی، توسعه می‌دهد…

دو نمونه از پلن‌های مشاوره توسعه کسب و کار پزشکی و سلامت سیتوسا در بازار ایران و بین‌الملل:
مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت بین المللی
مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت

اگر تصمیم گرفتید با نگاهی نو، وارد کسب و کار پزشکی و سلامت در بازار داخلی و بین‌المللی شوید و وجود مشاوران متخصص در این صنعت را در کنار خود و تیم‌تان، لازم دیدید با ما در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید