برنامه جامع
بازاریابی و جذب بیمار خارجی
با برند بیمارستان و پزشک
و همکاری
معرفی
گردشگری سلامت و درآمد دلاری جذاب است ولی جذب بیمار خارجی آسان نیست و چالشهایی دارد، مثلا رفتارهای غیر استاندارد دلالها و یا عدم آشنایی با کانال های فروش و بازاریابی مستقیم در کشورهای مبدا. به همین دلیل اکثر پزشکان و بیمارستان ها هنوز از گردشگری سلامت برداشت مناسبی نداشتهاند و به خاطر دردسرهایش بعضا به کل آن را کنار گذاشتهاند. اما راه حل مشکل چیست؟
بیمارستان و پزشک باید در بخش بازاریابی خارجی نقش فعال و مستقیم داشته باشد. جذب بیمار خارجی یک کسبوکار رقابتی است و اگر میخواهید در این زمینه فعالیت کنید باید برای فروش خدمات گردشگری سلامت برنامهریزی کنید. این کار باید با برند بیمارستان و پزشک و به شکل مستقیم با اطلاعات تماس و کانال های فروش مرکز درمانی اتفاق بیفتد. بیمار وقتی با خود پزشک و بیمارستان طرف حساب باشد احساس اعتماد بیشتری دارد تا وقتی با یک شرکت و آژانس گردشگری ارتباط بگیرد.
در نتیجه بیمارستان و پزشک نیاز به بخش بازاریابی برای جذب بیمار خارجی دارد. کاری که در تمام دنیا انجام می شود و توفیق هند و ترکیه دقیقا از محل فعالیت مستقیم بیمارستان ها در موضوع بازاریابی بینالمللی است. به همین دلیل ترکیه و هند بیمارستان های معروفی دارند ولی شرکت تسهیلگر یا آژانس معروف گردشگری سلامت وجود ندارد و دلیل آن روشن است، بیمار وقتی نیاز به خدمات سلامت دارد به پزشک یا بیمارستان مراجعه می کند و نه به آژانس و شرکت!
اما فعالیت مستقیم بیمارستان و پزشک برای بازاریابی بینالمللی نیز چالشی دارد. بازاریابی خارجی یک کار تخصصی است و نیاز به تجربه و ارتباطات قبلی دارد. اینجا نقطهی ورود و ارزشآفرینی سیتوسا است. ما در سیتوسا به پشتوانه ۵ سال تجربه کار مستمر در گردشگری سلامت و خلق برند هایی مثل آریامدتور و مدیریت بیش از ۲۰ هزار درخواست از ۸۰ کشور مختلف یک پیشنهاد ویژه برای مراکز درمانی داریم.
ایجاد زیرساختهای بازاریابی بینالمللی و کانالهای فروش خارجی برای بیمارستان و پزشک با تعهد فروش ۶۰ هزار دلار در مدت ۶ ماه به صورت تضمینی
سوالات و نکات مهم
- اقدامات مرتبط به زیرساخت مثل استراتژی، قیمتگذاری و تنظیم قراردادها
- اقدامات مربوط به کانال های فروش مثل طراحی و تکمیل سایت و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین
- اقدامات پشتیبانی مثل آموزش پرسنل IPD و مشاوره فرآیند ها
- یک قرارداد پروژهای با زمان ۶ ماه و هزینه ۱۰ هزار دلار در دو قسط یکی ابتدای قرارداد و یکی پس از رسیدن به تعهد فروش ۶۰ هزار دلاری
- ما دلال نیستیم و کار ما ایجاد زیرساخت و کانال فروش مستقیم برای بیمارستان است، خروجی این همکاری سر و شکل گرفتن بخش بازاریابی بینالملل برای شماست و ما برند شما و اطلاعات تماس شما را در طول ۶ ماه همکاری اعلام می کنیم در نتیجه در ازای این خدمات هزینه دریافت می کنیم ولی برای جلب اطمینان شما یک تعهد فروش به صورت تضمینی برای این قرارداد در نظر گرفتیم.
- خیر. اقدامات بازاریابی که برای شما انجام می شود مشمول هزینه برای ماست و بخشی از این هزینه را در ابتدا از شما می گیریم و بخشی را پس از رسیدن به تعهد فروش.
- ما در طول ۶ ماه مثل کارمندان شما بخش IPD بیمارستان هستیم نیاز است تمامی کانال های فروش بیمارستان را برای ارتباط با مشتریان مستقیم و غیرمستقیم در اختیار داشته باشیم تا نتیجه نهایی حداکثر شود.
- در ابتدای قرارداد معادل رقم دریافتی چک یا سفته تحویل می شود و در متن قرارداد نوشته میشود در صورت نرسیدن به اهداف فروش مبلغ دریافتی عودت داده میشود.
جزئیات برنامه های داخل پکیج
اقدامات مرتبط به زیرساخت
استراتژی
- بررسی وضعیت موجود و شناسایی مزیت های رقابتی بیمارستان
- تعیین استراتژی فعالیت با ماتریس کشور – درمان
- تعیین مدل همکاری با شرکت ها و واسطه ها
لیست قیمت
- جایگاه یابی قیمت و برند با توجه به رقبای داخلی و منطقه ای
- تهیه لیست قیمت پکیج به همراه جزئیات مشمول
وب
- وب سایت با اطلاعات آپدیت و امکان تعامل به زبان خارجی
- ابزارهای سنجش و رهگیری ترافیک و نرخ تبدیل
- حضور فعال و بروزرسانی مطلب در شبکه های اجتماعی
محتوا (تهیه، آماده سازی و تکمیل موارد قبلی)
- آماده سازی اطلاعات عمومی در مورد بیمارستان
- رزومه پزشکان به زبان خارجی
- محتوای وبلاگی آموزشی در مورد درمان ها
- محتوای پرسش و پاسخ متداول
- عکس نمونه کار قبل و بعد
- عکس صنعتی از تامین کننده های درمانی و هتل ها
- ویدئو با کیفیت از تامین کننده های درمانی
- ویدئو نمونه از نظرات بیماران قبلی
اقدامات مرتبط به فروش
آنلاین و دیجیتال
- کمپین های تبلیغاتی آنلاین جهت ورود ترافیک و لید
- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
- مشاوره و پروتکل برای پاسخگویی به درخواست های چت، واتساپ، ایمیل و ...
- سیستم باشگاه مشتریان و جذب بیمار ریفرال و تکرار خرید
آفلاین و سنتی
- همکاری و ساماندهی واسطه ها و مترجمین داخل کشور
- بزرگ کردن سبد خرید مشتری
- قرارداد نمایندگی با شرکت های خارجی مستقر در کشور مبدا
اقدامات مرتبط به پشتیبانی
- آموزش پرسنل واحد IPD و تربیت تیم حرفه ای برای ادامه کار
- مشاوره برای دریافت مدارک و گواهی نامه های بین المللی مورد نیاز
- مشاوره در مورد فرآیند های فعلی بخش بین الملل و بهبود پروسه ها
شرایط همکاری
- مدت قرارداد
۶ ماه
- مبلغ پرداختی
۱۰ هزار دلار
(قابل پرداخت به ریال با نرخ روز صرافی)
- شرایط پرداخت
۵۰ درصد ابتدا و ۵۰ درصد پس از رسیدن به تعهد فروش
(امکان ارائه ی چک و سفته جهت تضمین تعهد فروش در قرارداد وجود دارد)