جذب بیمار خارجی به روش مستقیم بیمار خارجی توسط شما(به عنوان فعال در صنعت میدکال توریسم)، بسیار مهم است. چیزی که باعث شده تا از کشورهای رقیب مانند ترکیه و هند، عقب بمانیم. راهکار چیست؟
یک نکته مهم که بارها به آن اشاره کردیم و امروز جزو چالشهای بزرگ “گردشگری سلامت ایران” است و تمام بازیگران این صنعت را وارد چالش بزرگی کرده است.
جذب مستقیم بیمار خارجی را بررسی کنیم!
خیلی ساده و مختصر و مفید یعنی خودت بیمار بین الملل را جذب کن!
جملهی سادهای بنظر میرید اما واقعیت این است که در ایران، از این جمله ساده هم عقب ماندیم! چرا؟ تکراریست و به باز شدن این مطلب، نمیرسیم(در مطالب قبلی به آن پرداختیم). در هر صورت امرور جایی هستیم که به کررات میبینیم و میشنویم که چرا بیمار خارجی که قبلاً برای ما میآمد، دیگر به ما رجوع نمیکند؟(از مشاوره بگیرید تا فالوآپ و …).
جواب بسیار آسان است! اگرچه سوال شما را با سوال پاسخ میدهیم: چقدر از بیماران قبلی را بطور مستقیم جذب کردید؟!
تجربه اندک اما عملیاتی ما در این صنعت نشان میدهد که بیش از ۹۵% “بازیگران گردشگری سلامت ایران” از روشهای جذب غیرمستقیم بیمار(دلالهای مرزی عراق، قرارداد با شرکتهای تسهیلگر و…)، خدمات شما را دریافت کردهاند(این مطلب را بخوانید!).
اولین و موثرترین روش جذب مستقیم بیماران خارجی، جذب مستقیم بیماران با تمرکز بر توسعه خدمات هدفمند خود در کشور مقصد است.
چقدر در جذب مستقیم بیماران خارجی در بیمارستان، کلینیک یا مطب و شرکت خود، فعال و موثر عمل کردید؟ اگر پاسخ شما نیز مبتنی بر یافتهها و تحقیقات ما در “گردشگری سلامت ایران” است، اکنون باید به دنبال راهکارهای رفع آن باشیم!
پذیرش بیماران خارجی در کلینیک، مطب یا بیمارستان یا شرکت گردشگری شما، مبتنی بر پیشبرد و توسعه راهکارهای عملیاتی در دپارتمان بینالملل شماست!
راهاندازی دپارتمان بینالملل؟
اگر جزو افراد و سازمانهایی هستید که راهاندازی پذیرش بیماران بینالمللی را در دسته خدمات اجباری “اخذ مجوز IPD” میدانید، متاسفانه جزو دستههایی هستید که بازار را به رقبای خود باختید! راه اندازی و استقرار دپارتمان پذیرش بیماران بینالملل(IPD)، فقط ویژه بیمارستانها، مراکز جراحی محدود و شرکتهای گردشگری سلامت نیست!
تمام فعالین و کسب و کارهای مرتبط با جذب و پذیرش بیماران خارجی باید بر اهمیت راهاندازی و استقرار تیم متخصص و آموزش دیده در بخش بینالملل، تمرکز کنند. گام اول ورود شما برای جذب مستقیم بیماران خارجی، داشتن تیم متخصص، کارآمد و تشکیل این دپارتمان است!
از امکانسنجی و تیمسازی بگیرید تا ارائه محصولات و خدمات مرتبط با توسعه خدمات بینالمللی سلامت، ما در کنار شماییم تا خدمات پزشکی و سلامت خود را به بازار کشورهای مقصد گردشگری سلامت ایران، ارائه دهید. اینجا نقطهای است که میتوانید بر تواناییها و برندینگ خود برای جذب مستقیم بیماران خارجی، تمرکز کنید و بدون وابستگی به واسطههای فاقد شناسنامه، شرکتها و… بیماران خود را مستقیماً از کشورهای مختلف، پذیرش کنید!
کجای این زنجیره جهانی قرار داری؟!
پزشک هستید؟ بیمارستان؟ شرکت تسهیلگر گردشگری سلامت یا آژانس مسافرتی دارای مجوز؟ شاید یک کلینیک دندانپزشکی یا زیبایی در ایران هستید. اما سوال اینجاست! کجای این زنجیره جهانی قرار داری؟! جایگاه خود را میدانی یا میخواهی بین صدها بازیگر فعال این صنعت، جایگاه ویژهای در بخش بینالملل بدست آوردید؟!
هر کجای این زنجیره ارزشمند در این صنعت و کسب و کار باشید، راهاندازی و داشتن تیمی متخصص را کنار خود فراموش نکنید! تیم شما کنارتان هستند تا با آخرین و بهروزترین خدمات بینالملل سلامت آشنا شوند و شما را در این مسیر بطور مداوم پیش ببرند! پس یادمان باشد که راهاندازی دپارتمان بینالملل برای تمام بازیگرانیست که میخواهند کسب و کار خود را در بازار جهانی توسعه دهند!
و باز هم کنار شماییم:
با اولین گامِ توسعه خدمات پزشکی و سلامت در بازار داخل ایران که از مشاوره، آموزش و اجرای سیستمسازی شروع میشود(و شامل گسترهای از خدمات آموزشی و اجراییست)، تا گامهای بعدی که توسعه گردشگری سلامت ایران در کسب و کار شماست، ادامه خواهیم داد تا سهم خود را هم در بازار داخلی و هم بینالمللی بزرگتر کنیم…