5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

گردش نیم روزه بیمار خارجی در شهر

در بخش ارائه خدمات لجستیک در مورد لزوم ارائه خدمات غیر درمانی به بیماران بین الملل صحبت کردیم. گردش نیم روزه بیمار خارجی یکی از این دسته خدماتی است که پزشکان کشورهای پیشرو در توریسم سلامت، سال هاست آن را در پکیج خدمات خود، گنجانده اند!

بیمارستان ها هم بنابه هدف اصلی خود که درمان بیمار است، در بخش های غیر درمانی با قراردادهای همکاری با آژانس های گردشگری، اقدام به تامین خدمات لجستیک گردشگران سلامت می کنند.

شرکت های تسهیل گر اما، باید تمام خدمات غیر درمانی را در کنار پکیج های درمانی آماده کنند و یکی از بخش های جذاب خدمات غیر درمانی، تورهای گردشگری است!

ایران بنا به مزیت های رقابتی خود مانند قیمت پایین و پزشکان متبحر، هر سال میزبان گردشگران سلامت زیادی از کشورهای مختلف است.

اما با وجود تمام مزیت های رقابتی ما; کشور ترکیه در همسایگی ایران، دارای رتبه بسیار بالاتری در جذب گردشگران سلامت است.

به طور قطع، داشتن زیرساخت های اصولی با نگرش جذب توریست و گردشگران سلامت، اصلی ترین دلیل آن است. عدم تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی در مورد مزیت های رقابتی ایران در گردشگری، یکی از نقاط ضعف ما در این حوزه است.

بسیاری از زیرساخت های اصلی، نیاز به پیاده سازی با حمایت دولت دارد. آنها را کنار بگذارید و به بخشی از زیرساخت هایی بپردازید که ساخت و پیاده سازی آنها در دست شماست!

شما به عنوان یکی از فعالان علاقه مند به بازار توریسم سلامت، باید بخش بزرگی از کار خود را معطوف به نیاز سنجی بیماران کشورهای بازار هدف خود و تدوین و پیاده سازی زیرساخت های لازم آن کنید.

بیماری که حق انتخاب سفر به کشورهای مختلف را دارد، سعی می کند جایی را به عنوان مقصد نهایی خود در نظر بگیرد که تمام نیازهای مورد نیاز او در یک قالب مشخص و شفاف، جای گرفته باشد.

اگر سری به وب سایت شخصی پزشکان کشورهای اطراف مثل ترکیه بزنید، فرق زیادی بین وب سایت آنها با یک بیمارستان یا شرکت تسهیلگر نمی بینید!

در کنار زیرساخت های مرتبط با  جذب توریست سلامت، توجه به تمام نیازهای درمانی و غیر درمانی بیمار، یکی از بزرگترین مزیت های رقابتی کشورهای پیشرو در صنعت است با کشورهایی مانند ایران است.

شما به عنوان یکی از بازیگران اصلی گردشگری سلامت، کدام خدمات غیر درمانی را برای بیماران بین المللی خود فراهم می کنید؟

یکی از بسته های خدمات غیر درمانی شما برای گردشگران سلامت، برگزاری تورهای چند ساعته یا تورهای چند روزه برای گذراندن دوره نقاهت بیمارانتان است.

تورهای نیم روزی، یک خدمت ارزان قیمت و جذاب برای بیمارانی است که خدمات درمانی را به طور مستقیم از پزشک دریافت می کنند.

هدف از گردش نیم روزه بیمار خارجی چیست؟

هدف سفرهای نیم روزه و ارزان قیمتی که بسیاری از آژانس ها و تورگردانان در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران، آن را برگزار می کنند شاید در نگاه اول فقط، گردش و تفریح در شهر باشد.

این درست است! شما می توانید به عنوان یک پزشک زیبایی، پکیج جذاب راینوپلاستی با تور نیمروزه گردش در شهر را به بیماران خود پیشنهاد دهید.

گذاشتن یک تور نیم روزه در پکیج درمانی بیمار، می تواند توجه او را جلب کند و شما را نسبت به پزشکی که فقط جراحی بیمار را انجام می دهد، در اولویت قرار دهد و تجربه خوبی از سفر درمانی برای او به دنبال داشته باشد.

اما شاید بد نباشد بسته های مختلف دیگری را هم در سبد فروش خود داشته باشید!

یکی از بهترین پکیج هایی که به خصوص در صنعت گردشگری با هدف معرفی امکانات درمانی منطقه، قابل ارائه است: تور چکاپ رایگان در یک بیمارستان درجه یک!

گردش نیم روزه بیمار خارجی

اما بیمار بین المللی شما قبل از جراحی، چکاپ حدودی را انجام داده، پس این تور چه کارایی برای او دارد؟

فقط کمی خلاقیت به خرج دهید. می توانید پکیج چکاپ سلامت را به زیبایی تغییر دهید! ویزیت رایگان و کامل دندان، پوست و مو در بیمارستان به همراه معرفی امکانات درمانی و بازدید از بخش های مختلف.

نتیجه گذاشتن تور نیم روزه چیست؟رضایت بیمار و آن همان بخش مهمی است که بیمارستان ها و پزشکان به دنبال آن هستند و از طرف دیگر می تواند ریفرال مارکتینگ را به دنبال داشته باشد.

گردش بیمار با شماست؟

باز هم میرسیم به بحث واگذاری کار به متخصص خودش!

شاید فکر کنید گرداندن بیمار، آن هم برای نصف روز کار سختی نیست. بله کار سختی نیست، در صورتی که شما چندین بیمار بین المللی هم زمان نداشته باشید و پرسنل شما در مطب، به زبان بیمارهای شما بتوانند صحبت کنند و از با اصول و قوانین یک مد تورگاید آشنایی داشته باشند!

درست است که استخدام فردی که منتظر بیمار خارجی باشد تا او را به گردش ببرد، عاقلانه به نظر نمی رسد. شاید بهتر باشد کار را به کسانی بسپارید که تخصص آنها در برگزاری تورهای نیم روزه است و با آنها قرارداد پاره وقت و ساعتی ببندید.

اگر شخص خاصی را سراغ ندارید، به سراغ آژانس های گردشگری بروید و در مورد بستن یک پکیج کامل لجستیک به همراه گردش نیم روزه در شهر، با آنها به توافق برسید!

جدا از قرار دادن تورهای نیم روزه در پکیج خدمات غیر درمانی، شرکت های تسهیل گر می توانند تورهای گردشگری متنوعی را با هدف شناساندن توانایی ها و پتانسیل های گردشگری کشورمان در پکیج های خدمات درمانی خود لحاظ کنند.

فراموش نکنید که بسیاری از خدمات درمانی نیاز یه گذراندن دوره درمانی و نقاهت طولانی دارند و این مسئله فرصت مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد تا از مزیت های گردشگری درمانی و تندرستی کشور استفاده کنید و سفری خاطره انگیز را برای بیمار و همراهان وی رقم بزنید.

البته اگر شرکت تسهیل گری هستید که مجوز بند “ب” را از وزارت گردشگری دریافت نکرده اید، لازم است تا در مورد پکیج های تفریحی گردشگران سلامت خود با آژانس های دارای مجوز قرارداد همکاری ببندید.

اطلاعات لازم در مورد انواع مجوزهای گردشگری سلامت را در این قسمت بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید