5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

نقش کنگره های بین المللی پزشکی در توسعه گردشگری سلامت پزشکان

اهمیت کنگره های بین المللی پزشکی برای شما به عنوان یک پزشک فعال در توریسم سلامت، مانند نمایشگاه های بین المللی گردشگری سلامت برای بیمارستان ها است. با این تفاوت که شما بصورت شخصی در این کنگره ها شرکت می کنید و قرار است تا برند شخصی خود را در گردشگری سلامت، بسازید!

یکی از علت های مهمی که شاید بارها شما را برای حضور در کنگره ها سوق داده است، تبادل اطلاعات به روز با پزشکان مختلف از کشورهای گوناگون است.

پزشکی یک علم تجربی و پویاست که هر روز در حال توسعه و ابداع روش های نوین در درمان های مختلف است. شما به عنوان یک پزشک باید بارها و بارها در کنگره ها حضور پیدا کنید و با روش های نوین درمان در زمینه تخصصی خود، آشنا شوید و همینطور یافته های جدید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تا بحال از جنبه های دیگر حرفه خود به کنگره های بین المللی نگاه کرده اید؟

کنگره های بین المللی پزشکی محل تعامل دوجانبه

بیایید به کنگره های بین المللی به عنوان محلی برای تعاملات دو طرفه در گردشگری سلامت نگاه کنیم. در زنجیره ارزش گردشگری سلامت و در بخش درمان، پزشک یکی از اصلی ترین و اساسی ترین نقش های کلیدی در جلب اعتماد بیماران بین الملل را دارد.

بیمار قرار است با شناخت کامل و با تکیه بر مهارت و علم شما عازم سفر درمانی شود و خود را به تیغ جراحی شما بسپارد. بنابراین در اهمیت داشتن برند شخصی جدا از بیمارستان، شکی نیست.

اما برندسازی شخصی مبحثی تخصصی است که در مبحث جداگانه کاملاً به آن پرداختیم. بحث مورد نظر ما در این قسمت، ارتباط برندسازی شخصی با کنگره های بین المللی پزشکی است!

کنگره ها فرصت بسیار بزرگی در اختیار شما قرار می دهد تا همکاری های دو طرفه ای با پزشکان هم رشته خود در کشورهای دیگر پیدا کنید. 

شروعی برای قراردادهای B2B در تعاملات مربوط به گردشگری سلامت!

کنگره های بین المللی پزشکی

از ارجاع تا فالوآپ بیمار در شبکه تعامل جدید!

ابتدا بازار هدف خود را شناسایی کنید. اگر پزشک زیبایی هستید و اغلب مراجعین شما که از کانال های مختلف مانند شرکت های تسهیلگر و آژانس ها به شما مراجعه می کنند از کشورهای اروپایی هستند، شبکه ای از همکاران خود را با حضور در کنگره های بین المللی کشورهای هدف، پیدا کنید و در مورد نحوه همکاری دو طرفه با آنها وارد بحث شوید. ایران به علت ارائه خدمات ارزان و با کیفیت در خدمات زیبایی، فرصت مناسبی است تا پزشکان شما را به بیماران احتمالی خود معرفی کنند و در قبال آن طبق توافق و قرارداد، در دو بخش معرفی و ارائه خدمات احتمالی بعد از جراحی(فالوآپ بیمار) سود مشخصی دریافت کنند!

اینجا همان نقطه ای است که بسیاری از بیمارستان های ما در آن ضعف دارند و فالوآپ بیمار را فقط تماس های مکرر با بیمار می دانند. 

در صورتیکه فالوآپ بیمار جایی معنای واقعی خود را پیدا می کند که بیمار شما به مشکلاتی مانند عوارض بعد از جراحی، برخورده است و امکان بازگشت به ایران و تحمیل هزینه های مجدد با وجود عوارض پیش آمده برای او وجود ندارد. 

فرآیند واقعی فالوآپ بیمار در اینجا باید اجرا شود و شما به عنوان یک پزشک فعال در بیمارستان و کلینیک شخصی خود، می توانید کمک بزرگی به بهبود فرایند موجود کنید.

این امر بخصوص در پزشکانی که جراحی های خاص با احتمال بروز عوارض بعد از جراحی، مانند بیماری های قلب و عروق، ارتوپدی انجام می دهند (کشور ما در هر دو بخش خدمات بسیار خوبی به بیماران خارجی ارائه می دهد)، بیشتر احساس می شود و کنگره های بین المللی پزشکی فرصت بزرگی است که می توانید همکاری های دوجانبه بزرگی را شروع کنید.

مهمترین کنگره های بین المللی پزشکی در کشور

جای خوشحالی است که بسیاری از بیمارستان های کشور سالانه میزبان پزشکان بسیاری از نقاط مختلف دنیا هستند.

شرکت در این کنفرانس ها بهترین و کم هزینه ترین راه برقراری ارتباط با پزشکان بین المللی است. 

می توانید با حضور در وبسایت های این بیمارستان ها به صورت مستقیم نسبت به حضور در این کنگره ها اقدام کنید و یا می توانید از سایت های زیر برای اطلاع از این کنگره ها، استفاده کنید(این سایت ها برای نمونه گذاشته شده است و منابع مختلف دیگری را نیز می توانید پیدا کنید):

https://iums.ac.ir/
https://www.medicalref.ir/ListYear-1399
http://www.irso.org/Arc_meeting.aspx?MID=1

مهمترین کنگره های بین المللی پزشکی در منطقه

اگر تمایل دارید در کنار کنگره های بین المللی که در ایران برگزار می شود، در مورد کنگره های بین المللی مهم در منطقه هم آگاه شوید، به سایت های زیر سری بزنید:

https://www.imtj.com/event
https://www.emedevents.com/uae-medical-conferences

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید