5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

رزومه استاندارد پزشک بین المللی

رزومه را با سابقه کاری اشتباه نگیرید! برای شروع به جستجو و تصمیم گیری برای انجام یک سفر درمانی، جمع آوری اطلاعات در هر زمینه ای، حرف اول را می زند و یکی از بخش های مهمی که بیماران بین المللی در جستجوی آن هستند، رزومه استاندارد پزشک شماست!

بیمار باید بداند، قرار است زیر تیغ جراحی کدام پزشک برود، آن هم در کشوری که تا بحال به آن سفر نکرده است و اطلاعاتی از پزشکان و نحوه درمان آنها ندارد.

همانطور که وب سایت یک بیمارستان، ویترینی است برای معرفی مرکز خدماتی شما در بازار بین المللی، رزومه شما هم به عنوان پزشک، در واقع بازتاب دقیقی از موفقیت ها و دستاوردهای شما در طبابت است که شما را به بازار بزرگ گردشگران سلامت دنیا، معرفی می کند.

در واقع رزومه شما به عنوان پزشک، باید همانقدر که گویای کار حرفه ای شما در طبابت است، شامل بخش های دیگر مانند مهارت های مختلف، دستاوردهای علمی، جوایز بین المللی و… باشد که در مبحث بعدی بیشتر به جزئیات آن می پردازیم.

چرا رزومه مهم است؟

رزومه قبل از شما شروع به صحبت می کند!

شما با رزومه در حال معرفی خود به گردشگران سلامت هستید. در واقع رزومه شما مانند پلی است که شما را به بیماران خارجی در سراسر دنیا معرفی می کند و قبل از اینکه بیمار، شما را ببیند، این رزومه شماست که به بیمار می گوید بین هزاران پزشک در سراسر دنیا، می تواند به شما اعتماد کند یا نه.

گردشگران سلامت به دنبال بازیابی سلامت خود هستند و شما با نوشتن یک رزومه حرفه ای و دقیق، برندی از خود در ذهن بیمار می سازید و جایگاه خود را تثبیت و ماندگار می کنید.

شاید داشتن یک چک لیست مانند زیر به شما کمک کند تا موارد ضروری را هنگام درج مشخصات در رزومه، فراموش نکنید:

 

رزومه استاندارد پزشک شامل چه بخش هایی است؟

سی.وی در واقع تعریفی از دوره زندگی شما در بخش حرفه ای و کسب و کارتان است. هر آنچه که در طول این مسیر به دست آورده اید، شرح حال کاملتری از شما به بیمار ارائه می دهد و این بار بیمار است که بر اساس شرح حال حرفه ای شما، تصمیم گیری می کند!

بر خلاف نوشتن سابقه کاری که باید حداکثر در دو صفحه خلاصه شود، شما در نوشتن سی.وی مجاز هستید تا تمام آموخته ها و دستاوردهای خود را در ده صفحه، بنویسید ولی توصیه میشود در نوشتن مطالب زیاده روی نکنید تا بیمار، وسط راه از خواندن ادامه آن منصرف شود.

بخش های مختلف CV پزشکی شامل:

  • تحصیلات (نام دانشگاه، مدرک کسب شده، تاریخ فارغ التحصیلی)
  • افتخارات دانشگاهی / فعالیت ها / سمتهای رهبری
  • پژوهش ها
  • کارورزی / رزیدنت / فلوشیپ/ بورس های تحصیلی (نام کارفرما، محل، تاریخ)
  • تجربه های عملی (نام بیمارستان، محل، عنوان و نوع تجربه عملی ، شرح مختصری از هر کدام)
  • سابقه کار در مناطق ویژه
  • انتشارات
  • ارائه ها
  • عضویت حرفه ای در انجمن و مجامع بین المللی
  • جوایز حرفه ای / افتخارات
  • مهارت های زبانی

شکل و فرمت ارائه رزومه

در قسمت پایانی یک نمونه فرم استاندارد رزومه پزشکی را قرار دادیم.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید