5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

وبلاگ در گردشگری سلامت

داشتن وبلاگ گردشگری سلامت چقدر در رشد کار ما تاثیر دارد؟ وبلاگ (Web+Log) یا وبلاگ نویسی یعنی انتشار مرتب و روزانه محتوا در فضای آنلاین.

اما قبل از پرداختن به وبلگ نویسی، ببینیم محتوا چیست و چرا باید آنرا تولید کنیم؟

تولید محتوا تمام آن چیزی است که در دنیای امروز میان شما و رقبا تمایز ایجاد می‌کند. محتوا اطلاعاتی است که در قالب متن، تصویر، صدا وغیره در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

امروز کم‌تر کسی را می‌یابید که اهمیت محتوا پی نبرده باشد. موضوعاتی نظیر محتوای کپی، اصل و بازاریابی درون گرا و نقش محتوا در سئو در این حوزه مطرح شده‌اند که همگی روی یک موضوع تاکید دارند:

تبدیل شدن به یک منبع موثق اطلاعاتی به واسطه تامین اطلاعات دست اول

اگر بخواهیم به اهمیت تولید محتوا بپردازیم لازم است مقاله‌ای مفصل را به این موضوع اختصاص دهیم. اما اگر بخواهیم به اختصار به اهمیت محتوا بپردازیم باید نخست به این موضوع اشاره کنیم که زمانی که صحبت از تجارت الکترونیک و فعالیت آنلاین به میان می‌آید، مهم‌ترین عامل محتوا است. محتوا تمام آن چیزی است که توجه مخاطب را جلب می‌کند. بگذارید مسئله را به شکل ساده‌تری مطرح کنیم. در ادامه به بخشی از مزایای محتوا اشاره می‌کنیم که شاید با آنها بیگانه نباشید؛ اما برخی موضوعات به اندازه‌ای مهم هستند که تکرار نه تنها از ارزش آن کم نمی‌کند که بر اهمیت آن نیز می‌افزاید:

 جلب اعتماد مشتریان

زمانی که تمرکز خود را روی تولید محتوایی در حوزه کاری خود می‌گذارید به مخاطب نشان می‌دهید که در این امر متخصص هستید. در واقع با آگاهی و خردی که در محتوای خود تعبیه کرده‌اید، اعتماد را در مخاطبان خود ایجاد می‌کنید. آنها مدت‌ها به دنبال منبعی نظیر شما بوده‌اند و اکنون حاضر به رها کردن شما نخواهند بود.

 محتوای نشانه قدردانی شما است

زمانی که اطلاعات ارزشمندی را در قالب وبلاگ نویسی یا تولید محتوای وب در اختیار مخاطب می‌گذارید، در واقع به او نشان می‌دهید که برای زمان و نیاز او احترام ویژه‌ای قائل هستید. مخاطب این توجه را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

گنجینه‌ای از اطلاعات خواهید داشت

تولید محتوا یک سرمایه‌گذاری است که برای همیشه از آن سود می‌برید. پس از مدتی این گنجینه اطلاعاتی بر اعتبار برند شما می‌افزاید.

 یاری رساندن به سئوکاران

احتمالا درباره نقش تولید محتوا در سئو سخنان متفاوتی را شنیده‌اید. باید بدانید که بدون یک محتوای با کیفیت تمام تلاش سئوکاران بر باد می‌رود. سئو دانشی است که به شما اجازه می‌دهد خود را در نگاه موتور جست‌وجو به عنوان منبعی موثق و معتبر برای تأمین اطلاعات معرفی کنید. اما درواقع تمام تلاش‌های سئو برای نمایش محتوا است. بدون محتوا سئو تلاشی باطل و بیهوده است.

 معرفی و پایه‌گذاری برند

این کار به زمان زیادی نیاز دارد. محتوا در زمان کوتاهی نام برند شما را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. در ادامه تولید محتوا تجارت شما را در جامعه رقبا برجسته خواهد کرد.

این‌ها تنها بخشی از مزایای استفاده از محتوا است. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود.

بازاریابی درونگرا یا inbound marketing

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا روی ایجاد رابطه‌ای ماندگار و با معنا با مشتریان متمرکز است. هدف از استفاده از این نوع بازاریابی توانمند ساختن مخاطب است. در این شیوه ارزشی را به زندگی مخاطب می‌افزاییم که تا کنون از او دریغ شده‌است. شاید بپرسید که بازاریابی چه ارتباطی به تولید محتوا دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم که بازاریابی درونگرا به سه شیوه متفاوت انجام می‌شود که ردپای محتوا در تمام این شیوه‌ها می‌یابید:

۱. جذب مخاطب

در این شیوه با تولید محتوای با کیفیت مشتریان ارزشمندی را به تجارت خود فرا می‌خوانید. محتوا مخاطب را ترغیب می‌کند که با تجارت شما وارد تعامل شود.

۲. ایجاد تعامل

با ارائه راهکارها و رویکردهایی که در ارتباط با نیاز مخاطب است، احتمال تعامل آنها با کسب و کار را به شدت افزایش می‌دهید.

۳. ایجاد رضایت

با تولید محتوای مرتبط، مخاطب را در خرید یاری می‌کنید و او را در تمام مراحل حمایت خواهید کرد. این تلاش‌ها در نهایت رضایت مشتری را در پی خواهد داشت. به این ترتیب مشاهده می‌کنید که محتوا قلب تپنده بازاریابی درونگرای کسب و کار شما و فصل مشترک آرمان‌های شما و نیاز مشتریان است.

اکنون شاید با این سوال مواجه شوید که اگر همه چیز در گرو محتوای ارزشمند نهفته است، چرا محتواهای ارزشمند را کپی نکنیم؟!

تفاوت تولید محتوای اصیل و کپی

به یاد داشته باشید که محتوای دست اول همیشه پیروز میدان است.

 تمامی مخاطبان، مشتریان فعلی و احتمالی شما برای محتوای دست اول احترام قائل هستند. همین امر سبب شده است که در کنار تجارت‌هایی که برای وبلاگ نویسی یا تولید محتوا از مقاله‌های ارزان و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند با ظهور سایت‌هایی مواجه باشیم که به دنبال محتوای دست اول هستند. اما چرا؟

·  دست اول بودن کاربر را به کلیک کردن وا می‌دارد

همه ما روزانه در حال جست‌وجوی محتوای متفاوت هستیم. هدف ما از این جست‌وجوها نیز یافتن محتوایی است که متفاوت باشد. آنچه که توجه مخاطبان شما را جلب می‌کند محتوایی است که نظیر آن جای دیگری دیده نشود.

· محتوا دست اول خوانده می‌شود

اگر در سایت خود از محتوای کپی شده استفاده کرده باشید، مشاهده می‌کنید که ممکن است مخاطب یک یا دو بار محتوای شما را به فهرست علاقه‌مندی‌های خود بیفزاید یا آن را به در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. اما زمانی که محتوای دست اولی را در سایت بارگذاری می‌کنید، جهانی می‌شوید و همه شما را می‌بینند همه می‌خواهند اولین کسی باشند که این محتوای ناب را دیده‌اند.

اشتباه نکنید تمام مواردی که تاکنون به آن پرداخته‌ایم، در تمام انواع محتوا صادق است. حتی در مورد ویدیو و پادکست.

اهمیت محتوای ویدئو و پادکست

ویدئوها و پادکست‌ها این روزها به یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های انتقال داده تبدیل شده‌اند. اما به یاد داشته باشید که صدای زیبا یا استفاده از تصاویر گرافیکی نکته‌ای نیست که موفقیت شما را در پی خواهد داشت. تمام نکاتی که تا به این لحظه درباره محتوای دست اول آموخته‌اید دال بر اهمیت محتوای ویدئو و پادکست است. با توجه به اینکه کاربران امروزی بیش از هر زمان دیگری شیفته چنین محتواهایی هستند، بهتر است در تولید محتوای ویدئو و پادکست دقت بیش‌تری داشته باشید.

نقش وبلاگ در سئو و رشد بازدید سایت ها

سئو یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو مهم‌ترین نکته در هر سایتی است. درواقع سرنوشت سایت در گرو کیفیت سئو آن است. بهینه‌سازی در تمام قسمت‌های سایت در نظر گرفته می‌شود. بلاگ از این قاعده مستثنی نسیت.

وبلاگ نویسی یکی از بهترین راهکارهایی است که برای تقویت سئو به کار گرفته می‌شود. چرا که کاربر با مراجعه به بخش بلاگ سایت پاسخ بسیاری از سوالات خود را می‌یابد و احتمال اینکه برای تأمین نیازهای خود از محصولات و خدمات شما استفاده کنند نیز افزایش پیدا می‌کند. با وبلاگ نویسی در کنار طراحی و تولید محتوای سایت، شانس خود را برای نمایش در صفحه نمایش نتایج نیز افزایش دهید. این بدان معنا است که وبلاگ نویسی افزایش ترافیک و بازدید کنندگان سایت را در پی خواهد داشت.

به این ترتیب به وضوح به نقش محتوا در سئو پی می‌برید. محتوای بلاگ باید در راستای نیازهای انتظارت کاربران حوزه مورد نظر شما تولید شود. آنها را با خود به اکتشاف ناشناخته‌ها ببرید و حقایقی را با آنها در میان بگذارید که تا به حال از آن بی‌خبر بوده‌اند. به این ترتیب به یاور و منبع قابل اعتمادی بدل می‌شوید که هرگز به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.

وبلاگ همان سایت است؟

وبلاگ گردشگری سلامت

شاید خیلی از افراد وبسایت و وبلاگ را معادل هم بدانند اما لازم است تا تفاوت های آنها را بدانید:

  • وبسایت ها قبل از وبلاگ ها بوجود آمدند
  • وب سایت می تواند تا مدتها به روز رسانی نشود اما وبلاگ به طور روزانه آپدیت می شود

با این وجود شبکه های اجتماعی که هر روز به روز میشوند نوعی وبلاگ نویسی محسوب می شوند؟

بله هر شبکه اجتماعی با توجه به ماهیت خود، نوعی از وبلاگ متنی، تصویری(اینستاگرام، پینترست)، ویدئویی(یوتیوب، آپارات) و.. محسوب می شود.

وبلاگ ها بر اساس محتوا به بخش های مختلفی تقسیم می شوند:

  • وبلاگ شخصی
  • وبلاگ تجاری
  • وبلاگ شبکه ای
  • وبلاگ مبتنی بر لینک

شما به عنوان یک شرکت تسهیل گر گردشگری سلامت با وبلاگ های تجاری سروکار دارید.

در واقع وبلاگ نویسی تخصصی یکی از راه های برندسازی است. شما در وبلاگ شرکت خود شروع به آموزش و اطلاع رسانی در مورد انواع پروسیجرهای درمانی می شوید و با توجه به بازار هدف خود، به مرور زمان و با تولید محتوای یونیک و مفید، به یک بانک اطلاعاتی جامع و قابل اعتماد بین مخاطبان خود، تبدیل می شوید.

محتوای وبلاگ من

قبل از هر چیز لازم است تا بدانید مخاطبان شما از کدام کشورها هستند و دنبال چه می گردند؟ این همان مطلبی است که در بخش انتخاب بازار هدف در مورد آن صحبت کردیم.

لازم نیست تا در شروع کار خود را ملزم به تولید صدها پروسیجر درمانی مختلف کنید.

گام به گام جلو بروید و در ابتدا تمرکزتان را روی پروسیجرهای درمانی پرتکرار، بگذارید. نوشتن محتوای تخصصی و به روز نگهداشتن آن، نیاز به مطالعه و آموزش مهارت های نوشتاری دارد.

در سایت، بسیاری از موارد مانند فرم های نظرسنجی و مشاوره را یک بار طراحی می کنید و تا زمان نیاز به تغییر، در آن ویرایش و به روز رسانی خاصی انجام نمی دهید.

بخش پکیج های درمانی شما نیز بعد از یک دوره زمانی محدود و به اصطلاح روی غلتک افتادن، نیاز به تغییرات روزمره ندارد.

یکی از آیتم هایی که گوگل، سایت شما را در رتبه های برتر قرار می دهد، بحث پویایی سایت است.

لازم است تا کاری کنید که سایت شما همیشه مورد بازبینی قرار بگیرد و به موتورهای جستجو اعلام کند که شما جزو سایت های فعالی هستید که روزانه با مطالب جدید مبتنی بر سئو، خود را بهینه می کنید.

راهکار: ایجاد صفحات جدید روی دامنه سایت اصلی است!

شما بر اساس بازار هدف و نوع درمان لازم است تا موارد جدیدی را در وبلاگ قرار دهید و مطالب قبلی را هم در صورت لزوم، بازنگری کنید.

به علاوه هر چقدر در وبلاگ نویسی تخصصی، حرفه ای تر شوید شاید بتوانید آن را به فرصتی تبدیل کنید تا تبدیل به یک وبلاگ تخصصی و مرجع در آموزش پروسیجرهای درمانی به زبان های مختلف شوید.

نتیجه این کار جلب اعتماد و کشاندن مراجعین بیشتر به سایت اصلی شما نخواهد بود؟

فرض کنید اگر مطالب وبلاگ شما در مورد اطلاع رسانی و آموزش های مربوط به پروسیجرهای درمانی به زبان های انگلیسی و عربی تبدیل به یک وبلاگ مرجع شود، چه اتفاقی می افتد؟

شخصی برای اطلاع در مورد یک پروسیجر درمانی پر تهاجم مانند پیوند کلیه، اقدام به جستجو می کند.

او می خواهد در مورد مراقبت های قبل و بعد از جراحی و مدت اقامت در بیمارستان اطلاعات لازم را کسب کند.

وبلاگ گردشگری سلامت

سایت انگلیسی شما، در صفحه اول گوگل نشان داده می شود(مطلب مربوط به سایت را مطالعه کنید) و بیمار به وبلاگ سایت شما وارد می شود.

او با یک بانک اطلاعاتی کامل در مورد درمان انواع جراحی ها روبرو می شود و احتمال اینکه تمایل بیشتری پیدا کند تا خدمات شرکت شما را بشناسد، بیشتر خواهد بود.

بنابراین وبلاگ می تواند علاوه بر نقش مهمی که در برندسازی ایفا می کند، راهی برای جذب بیماران بین المللی باشد.

حالا همین مسئله را برای حالتی تصور کنید که بیماران بین الملل به سایت شما می آیند و اطلاعاتی در مورد پروسیجر درمانی خود می خواهند و چیزی پیدا نمی کنند.

به احتمال زیاد بیمار ترجیح می دهد وارد سایتی شود که تمام اطلاعات لازم به همراه خدمات مربوط به سفر درمانی خود را در یک جا پیدا کند!

به علاوه فراموش نکنید وقتی صحبت از زنجیره ارزش گردشگری سلامت می کنیم، طیف وسیعی از زیرمجموعه های مربوط به بازاریابی، درمان و لجستیک را مد نظر قرار می دهیم.

بخشی از استراتژی بازاریابی، تولید انواع محتوای مرتبط با بازار هدف شماست و وبلاگ مرتبط با اطلاعات جامع در مورد درمان های مختلف، بخشی از این فرآیند است.

اجزاء کلی وبلاگ

  • قالب: قالب وبلاگ خود را جذاب و مرتبط با هدف شرکت، طراحی کنید و علاوه بر جذابیت، این نکته را نیز فراموش نکنید که وبلاگی که قالب استاندارد را رعایت نکند موتورهای جستجو را با مشکل مواجه می کند و اثرات سوء آن به سایت اصلی شما صدمه وارد می کند.
  • عنوان: اولین بخشی که توجه بیننده را به خود جلب می کند، عنوان وبلاگ شماست. عنوان را طوری انتخاب کنید که هم در ذهن بازدید کننده بماند و هم مرتبط با هدف کلی سایت باشد.
  • پست: بخش اصلی بدنه وبلاگ شامل متن و محتوای پست هایی است که هر روز در وبلاگ قرار می دهید. مطالب مرتبط به هم با رعایت اصول نگارش و در عین حال دوستانه تر!
  • لینک های داخلی و خارجی: وبلاگ شما در هر مطلب می تواند شامل لینک های مختلفی باشد که بازدید کننده را ترغیب به خواندن صفحات دیگر وبلاگتان کند. لینک های مرتبط خارجی را فراموش نکنید. تمام این راهکارها به شما کمک می کند که زودتر به عنوان یک وبلاگ مرجع شناخته شوید.
  • نظرات: یکی از امتیازات وبلاگ که نشان از پویایی و دو سویه بودن آن دارد، امکان ارسال نظرات بازدیدکنندگان است. امکان ارسال تمام نظرات مثبت و منفی را در فضایی دوستانه و آزاد، بوجود آورید و پاسخگوی تمام آنها باشید.
  • آرشیو و آمار بازدیدکنندگان وبلاگ را فراموش نکنید

یک نمونه پروسیجر درمانی در وبلاگ نویسی شامل چه بخش هایی می شود؟

  • معرفی کامل پروسیجر درمانی
  • روش جراحی(باز، لاپاراسکوپی)، مدت جراحی، نوع بیهوشی، مدت بستری در بیمارستان، مدت اقامت در ایران
  • قیمت و مقایسه با کشورهای دیگر(مبحث قیمت گذاری را مطالعه کنید)
  • بررسی مزایا و معایب جراحی
  • عوارض احتمالی
  • مراقبت های قبل و بعد از عمل
  • نحوه پذیرش و فرآیند کلی ورود بیمار به ایران توسط شرکت

 در آخر

 تولید محتوا، رسالتی است که سرنوشت یک سایت را در دست دارد. محتوا جایگاه شما را در بین مخاطبان مشخص می‌کند. محتوای دست اول شما را به یک منبع آگاه بدل می‌کند و محتوا کپی شده از ارزش خدمات و محصولات شما می‌کاهد. از این گذشته نقش محتوا در سئو، چه در سایت و چه در بخش وبلاگ نویسی غیر قابل انکار است و منجر به افزایش ترافیک طبیعی می‌شود. با استفاده از محتوای منحصر به فرد از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شده و خود را به برند محبوب مشتریان تبدیل کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید