5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

سوالات متداول بیمار خارجی

چند سوال همیشگی!

سوالات متداول توریسم درمانی چه جایگاهی در جذب بیماران بین المللی دارد؟ اگر این اولین مبحثی است که شما را به وبلاگ ما کشانده، اجازه بدهید در همین شروع کار جمله ای را که در مطالب دیگرمان بارها تکرار کرده ایم، مجدداً بازگو کنیم:

گردشگری سلامت یک صنعت عرضه کننده است; بدون عرضه خدمات، منتظر تقاضا نباشید.

برای عرضه خدمات ، لازم است تا زنجیره ای از توزیع کنندگان را گرد هم جمع کنید. از پزشک و بیمارستان بگیرید تا هتل های ستاره دار!

هدف شما از تکمیل زنجیره عرضه خدمات چیست؟ قطعاً افزایش تقاضا و فروش.

پس شما نیاز به تکمیل دو سویه خدمات دارید تا به هدف نهایی که فروش مداوم است، برسید. یک سوی آن تکمیل زنجیره عرضه با افزایش کانال های توزیع و سوی دیگر، تکمیل زنجیره تقاضا با افزایش کانال های فروش است.

طبق تعریف جابر و لن کستر زنجیره فروش از لحظه سفارش مشتری شروع می شود و تا دریافت کالا یا خدمت مورد نظر ادامه دارد.

همانطور که می بینید اولین نقطه ای که می تواند یک بازدید کننده سایت را به یک مشتری تبدیل کند، گرفتن سفارش او است. در این قسمت می خواهیم به بررسی یکی از کانال های مهم فروش بپردازیم.

پاسخگویی آنلاین یکی از مسائل اصلی در کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک است و شما به عنوان یک شرکت تسهیل گر که در بازار بین المللی کار میکنید لازم است تا انواع روش های پاسخگویی آنلاین به گردشگران سلامت را در برنامه عملیاتی خود، لحاظ کنید.

متن مربوط به لزوم آنکال بودن در گردشگری سلامت را از این قسمت بخوانید.

آنکالی و سوالات متداول توریسم درمانی

وقتی صحبت از پرسش و پاسخ آنلاین می شود ناخودآگاه ذهنمان به پاسخگویی به تماس های تلفنی می رود چون تنها راه برقراری تماس در روزگار نه چندان دور، تلفن بود.

دنیای دیجیتال امروزی، فرصت های زیادی در اختیار شما قرار داده تا با روش های مختلف به برقراری ارتباط با مشتریان و عرضه خدمات خود بپردازید و تماس تلفنی به بخشی از این روش ها، تبدیل شده.

شرکت های فعال در تجارت بین الملل با توجه به اختلاف ساعت با کشورهای بازار هدف خود، معمولاً دچار تاخیر در پاسخ دهی سریع هستند و این موضوع در کار گردشگری سلامت که بیمار برای دریافت مشاوره و اقدامات مرتبط با سلامتی خود، اقدام به جستجو می کند، دارای اهمیت ویژه ای است.

فرض کنید بازار هدف شما در کشوری است که اختلاف ساعت نسبتاً زیادی با ایران دارد و اگر بخواهید در ساعات اداری پاسخگوی بیماران خود باشید، بخش بزرگی از مراجعین خود را به زودی از دست خواهید داد.

از طرف دیگر شاید بسیاری از جراحان متخصص طرف قرارداد شما، در ساعت ۱۲ شب(به طور مثال)، تمایلی به انجام مشاوره های درمانی نداشته باشند. آن هم در زمانی که قطعیتی برای انجام سفر درمانی بیمار وجود ندارد.

این موضوع یکی از مهم ترین چالش هایی است که بسیاری از مراکز درمانی(بخصوص در بیمارستان هایی که برای انجام مشاوره، حق الزحمه ای به پزشک پرداخت نمی شود) و شرکت های تسهیلگر با آن روبرو هستند.

شاید بهتر باشد به اهمیت بخش پرسش های متداول در سایت، توجه بیشتری کنیم. یک روش مفید و آسان برای پاسخ دهی به بسیاری از سوالات بیماران در مراحل اولیه!

سوالات متداول توریسم درمانی

بیماری که در لحظه ورود به سایت و خواندن مطالب اولیه و مهم در وبلاگ شما، علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر می شود احتمالا سری به محتوای FAQ خواهد زد و چه بهتر که جواب سوال و بخشی از سوالات احتمالی بعدی را در این قسمت پیدا کند.

اهمیت تکراری نبودن محتوای پرسش و پاسخ ها

یک اشتباه بزرگ در بخش پرسش و پاسخ های متداول، اهمیت ندادن به این موضوع و کپی برداری از سایت های مشابه است.

این کار از چند جهت به ضرر شما تمام می شود:

  • محتوای کپی و غیر یونیک، رتبه شما در گوگل را کاهش می دهد و شما را به صفحات پایینتری می فرستند.
  • به علت پایین آمدن رتبه شما، دیرتر از همیشه در دسترس مشتریان بالقوه خود قرار خواهید گرفت و ترافیک سایت شما به مرور زمان، کاهش پیدا می کند.
  • بیماری که بعد از جستجو در سوالات متداول شما، متوجه می شود قبلاً آنها را جایی خوانده یا در جستجوهای بعدی خود، در سایت دیگری همانند آن را پیدا کند به تمام فرآیندهای شما بی اعتماد می شود.

راهکار چیست؟

راه حل شما، بررسی دقیق سوالات مشتریان شماست، نه شرکت های دیگر!

بازار هدفتان را بشناسید و ببینید روی کدام درمان ها قرار است کار کنید. سوالات یک بیمار اروپایی در مورد جراحی زیبایی با سوالات یه بیمار عراقی فرق دارد.

این کار زمان زیادی از شما نمی گیرد و در یک بازه زمانی و پس از پاسخ به سوال تعدادی از بیماران در کشور مبداء، به تعدادی از پرسش های مشابه می رسید که به شما نشان می دهد دغدغه های مشترک بین بیماران یک کشور خاص، تقریباً چیست.

مثلا ممکن است اکثر بیماران اروپایی در مورد نحوه دریافت ویزا از شما سوال بپرسند در حالی که اگر بازار هدف شما کشور عراق یا عمان است، گذاشتن این سوال در پرسش های متداول مفهوم زیادی ندارد.

بنابراین شروع به دسته بندی سوالات کنید و پر تکرار ترین آنها را در لیست FAQ قرار دهید.

اینکار اگر بصورت تولید محتوای یونیک و بر اساس بازار هدف شما باشد، بخش بزرگی از فرآیند پاسخگویی آنلاین را به درستی انجام داده اید و کانال فروش شما در ابتدای کار، به درستی عمل کرده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید