5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

سایت شما، مهم ترین کانال جذب بیمار خارجی

سایت گردشگری سلامت

تنها ۲۹ سال از تولد اولین وب سایت در دنیای آنلاین و تجارت الکترونیک می گذرد. باور این موضوع که در کمتر از سی سال، تمام دنیای اینترنت با سایت های مختلف در سراسر دنیا، پر شود شاید حتی برای بنیانگذاران تجارت الکترونیک هم غیرقابل باور بود.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، وب سایت شما یکی از مهمترین ابزارهایی است که باید روی آن کار کنید تا مشتریان بیشتری به دست بیاورید. این مسئله فقط به اهمیت دیجیتال مارکتینگ و ورود مشتریان به وبسایت برنمی‌گردد. 

معمولا تنها راه ارتباط بسیاری از کسب و کارهای بین‌المللی با مشتریان خارجی خود، از طریق وب سایت است. کسب و کارهایی که در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند، یکی از  نمونه‌های این کسب و کارها هستند. برای چنین کسب و کارهایی یک وبسایت خوب مثل ویترین است و باید به بهترین شکل ممکن در جلوی چشم مشتری قرار بگیرد. آیا با معیارهای تعیین کیفیت یک وب سایت خوب آشنا هستید و می‌دانید نواقص سایت شما چیست؟

بسیاری از مشاغل حتی اگر یک شرکت ثبت شده در کشور خود نداشته باشند، اما در اولین قدم ورود به دنیای مجازی، وبسایت خود را با اسم تجاری و برند خود ثبت کرده اند، تا از دنیای آنلاین امروزی عقب نمانند و سهم مشتریان خود را از بازاریابی های دیجیتال دریافت کنند. در واقع نگاه سال های ابتدایی دیجیتال مارکتینگ که وبسایت را یک ابزار تجملی برای کسب و کار می دانستند، سالهاست از بین رفته و امروزه داشتن آن را، به حالت لزوم تبدیل کرده است.

وبسایت شما، اعتبار شما در بازار آنلاین است. همانقدر که داشتن یک مغازه با آدرس مشخص جزوی از اعتبار کسبه به شمار می آید، دنیای مجازی و دیجیتال هم با آدرس سایت شما، به کسب و کارتان اعتبار می بخشد. البته این موضوع دلیل بر این حرف نیست که فقط یک سایت طراحی کنید و آن را با محتوایی ساده و غیر حرفه ای پر کنید و بنشینید و به سیل عظیمی از مشتریان پاسخ دهید.

سایت ورود شما را به دنیای آنلاین ممکن می سازد اما اینکه شما چقدر سهم از دنیای مدرن را می خواهید، کاملاً به خودتان بستگی دارد!

پارامتر های کلیدی در یک سایت گردشگری سلامت استاندارد

وارد بحث گردشگری سلامت می شویم.

صنعتی که پایه و اساس آن بر موتورهای جستجو بنا شده است. چه در بحث معرفی خود به عنوان ارائه دهنده خدمات سلامت در بازار بین المللی و چه به عنوان تصمیم گیرنده خدمات سلامت در کشورهای مختلف به عنوان یک گردشگر سلامت.

پس رعایت استانداردها و بکارگیری درست آنها در وب سایت شما چه به عنوان بیمارستان، و چه به عنوان پزشک، شرکت تسهیلگر و یا آژانس فعال در گردشگری سلامت، امری بدیهی و ضروری است.

  • اول از هر چیز سعی کنید نام دامنه و سایت شما بیانگر نوع کار شما باشد. بسیاری از گردشگران سلامت عبارت مدتور، مد تراول، مدیکال تراول و عناوینی که به هدف سفر آنها مرتبط است را جستجو می کنند.
  • سئوی سایت خود را بالا ببرید تا بیماران خارجی بتوانند شما را بین هزاران سایت مشابه شما، پیدا کنند.
  • محتوا، محتوا و محتوا! محتوای مفید و جذابی که دقیقاً انتظار و سوالات گردشگر سلامت را پاسخ می دهد
  • کلمات کلیدی پر بازدید. برای اینکه مقایسه ای داشته باشید بین کلمات کلیدی پر بازدید، به Google Keyword Planner  و یا Google Trend  مراجعه کنید.

در قسمت زیر مقایسه ای بین میزان استفاده کلمات health tourism و medical tourism در کل دنیا، داشتیم.

سایت گردشگری سلامت

همین مقایسه را برای کشورهای بازار هدف خود انجام دهید تا ببینید بکار بردن کدام کلمات کلیدی در کدام کشور، بازدید سایت شما را بالا می برد.

سایت گردشگری سلامت

اگر بازار هدف شما استرالیاست، حتما health tourism را جایگزین medical tourism کنید و اگر به دنبال بازار چین هستید، برعکس این کلمات را بکار ببرید.

  •  محتوای تصویری و ویدئویی جذاب و پر بازدید
  • استفاده از مقاله های مفید و خواندنی به بالا بردن سئوی شما کمک می کند.
  • آپدیت کردن محتوا را جزو برنامه های ماهانه و اصلی خود قرار دهید. یکبار تولید محتوا برای همیشه با تولید نکردن آن فرق زیادی ندارد! سعی کنید محتوای شما به قدری جذاب و مفید باشد که سایت های دیگر به سایت شما بک لینک دهند. برای انجام این کار هم لازم نیست تا بک لینک را بخرید. اگر اصول آن را بدانید به صورت رایگان می شود بک لینک های خوبی برای سایت خود ایجاد کنید.
  • شبکه های اجتماعی پربازدید مانند فیس بوک و یوتیوب متعلق به گوگل هستند و به طور غیرمستقیم باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما می شوند.

ویژگی‌های کلی یک وب سایت استاندارد

  • ناوبری یا نویگیشن اصولی

طراحی وب سایت باید طوری باشد که آیتم‌های منو از هر صفحه به راحتی قابل دسترس باشند. کاربر همیشه باید دقیقاً بداند که در کجای وب سایت قرار دارد و دسترسی آسان به صفحات مورد علاقه‌اش داشته باشد. نقشه سایت ایده خوبی است و تمامی سایت‌های معتبر از آن استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد این ویژگی خیلی ابتدایی است، اما بیشتر وب سایت‌ها در این زمینه دچار مشکلاتی هستند.

  • طراحی بصری حرفه‌ای

اکثر افراد به ظاهر توجه فراوانی می‌کنند و استفاده از گرافیک عالی روش خوبی برای جذاب‌تر کردن وب سایت شما است. وب سایت شما حدود ۱ تا ۱۰ ثانیه برای تحت تأثیر قرار دادن بازدید کننده (و مشتری بالقوه) زمان دارد. در صورتی که کاربر شما در جای دوردستی باشد و دسترسی فیزیکی به مجموعه شما نداشته باشد، ظاهر بصری وبسایت تنها چیزی است که از کسب و کار شما می‌بیند. یک وب سایت خوب حتما چنین ویژگی‌ای دارد ولی نیاز نیست که تمامی زمان و هزینه خود را صرف انجام کارهای گرافیکی روی وبسایت خود کنید.

  • محتوای مناسب

برای بسیاری از کسب و کارها و برای مثال شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت، محتوا یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌ها برای جذب مشتری است و ستون اصلی وب سایت شماست. گردشگران خارجی تقریبا هیچ اطلاعاتی در مورد کشوری که در آن هستید ندارند و از راه جست و جو به دنبال کسب اطلاعات هستند. چه چیزی بهتر از این که شما با ارائه مطالبی جذاب و مفید از کشور خود یا تصاویر و ویدیوهایی از فرآیندهای درمانی در آن، مشتریان را به چیزی که می‌خواهند برسانید.

محتوای سایت شما نقش مهمی در قرارگیری در رنکینگ بالای موتورهای جستجو دارد و بیشتر بازدید کنندگان در وهله اول به دنبال محتوای مناسب در سایت هستند. محتوای سایت باید آموزنده باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد. مطالب و مقالات‌ جدید و تازه بیش از هر چیز دیگری می‌تواند برای مشتری شما جذاب باشد و بدون شک هر مشتری با یافتن این مطالب در یک وب سایت آن را به عنوان یک وب سایت خوب به ذهن خواهد سپرد.

  • یوزر فرندلی بودن

تا وقتی که کاربر نتواند به راحتی بین صفحات مختلف وبسایت شما بچرخد، مهم نیست که وب سایت شما چقدر آموزنده و زیبا باشد. مهم است که وب سایت را طوری طراحی کنید که به راحتی در مرورگرهای مختلف اجرا شود. اگر جزو کسب و کارهای گردشگری سلامت هستید و مشتریانی بین المللی دارید، بدون شک آن‌ها با مرورگرها و دستگاه‌های مختلفی که در کشورشان مرسوم است از وبسایت شما بازدید می‌کنند و سایت شما باید برای همه دستگاه‌ها مناسب باشد.

توجه به این نکته باعث می‌شود که وب سایت شما حتی از نظر گوگل نیز یک وب سایت خوب تلقی شود و در رنکینگ این موتور جستجو راحت بالا بیایید. به چنین وبسایتی یوزر فرندلی گفته می‌شود. وبسایت‌های خوب از تگ‌های متا، تگ‌های alt استفاده می‌کنند و اصول سئو کاملاً در آن‌ها رعایت شده است.

  • داشبورد مدیریت کامل

هر چقدر که داشبورد مدیریت وبسایت شما کامل‌تر باشد، کار با آن راحت‌تر خواهد بود و ساده‌تر می‌توانید از توانایی‌های وبسایت خود در بخش ارائه محتوای متنی، بصری، پاسخگویی به سوالات و تماس‌ها و غیره بهره ببرید. سیستم‌های مدیریت محتوا معمولا تمامی امکانات لازم را برای این مسئله در اختیار شما قرار می‎دهند. این سیستم‎ها که به CMS معروف هستند، برای مدیریت و ارائه محتوا ساخته شده‌اند و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • تعامل مناسب

    یک وب سایت خوب بلافاصله بازدیدکنندگان را به خود مشغول می‌کند و توجه آن‌ها را در هر صفحه جلب می‌کند و آن‌ها را ترغیب به تماس با شما می‌کند. این مسئله در وبسایت‌های گردشگری سلامت نیز بسیار مهم است و باید جایگزین نقش تعامل فیزیکی بیماران با کسب و کار شما باشد. این مسئله “تبدیل” نامیده می شود و باید هدف نهایی وب سایت شما باشد.

  • دسترسی به اطلاعات تماس مشتریان

    همه بازدید کنندگان وب سایت شما علاقمند به تماس با شما نیستند و یا وقت کافی برای جستجو در کل سایت را ندارند. با این حال، یک وب سایت خوب برای تماس اطلاعات خوبی برای مشتریان مهیا می‌کند. ممکن است آنها فقط به یک شماره تلفن یا آدرس یا فقط به اطلاعات معینی دسترسی داشته باشند. هر چقدر که دسترسی به این اطلاعات راحت‌تر باشد، مشتریان بین المللی یک کسب و کار می‌توانند راحت‌تر ترغیب به تماس با شما شوند.

    معمولا وب سایت‌ها روش‌های تماس را در زیر تمام صفحات قرار می‌دهند تا هر کسی از هر صفحه‌ای که وارد وبسایت شد، بتواند حتی بدون مراجعه به صفحات اصلی اطلاعات تماس را ببیند و احتمال تبدیل شدن به یک مشتری بالقوه را داشته باشد.

نمونه های موفق سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید