5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

دفتر بیمارستان در کشور مبدا و نقش آن در جذب بیمار خارجی

تاسیس دفتر بیمارستان در کشور مبدا یکی از راه های جذب مستقیم و بدون واسطه، است. روشی امن و شفاف برای بیمار و بیمارستان. هر چقدر راه های جذب مستقیم خود را افزایش دهید، علاوه بر افزایش رضایتمندی بیمار و شفاف سازی بیشتر فرآیندها، سود خالص شما هم بیشتر می شود.

وب سایت بیمارستان شما، یکی از روش های آنلاین جذب مستقیم بیمار است که در بخش های دیگر به تفصیل آن را بیان کردیم. 

اما برای جذب مستقیم باز هم روش های دیگری وجود دارد، روش های آفلاین در کشورهایی که حضور پررنگی در فضای آنلاین ندارند.

یکی از روش های آفلاین، تاسیس دفتر بیمارستان در کشور مبدا گردشگران سلامت است.

آیا بیمارستان نیاز به دفتر مستقیم در کشور مبدا دارد؟

این امر بسیار به کشور بازار هدف شما و نحوه بازاریابی و جذب شما در آن کشور بستگی دارد. یکی از بازارهای کشور ترکیه در گردشگری سلامت، ایران است و یکی از بیمارستان هایی که در ایران برای جذب مستقیم بیمار، دفتر تاسیس کرده است، بیمارستان آجی بادم است. بنا به گفته مسئول بخش بین الملل ایران در آجی بادم، بسیاری از بیماران ایرانی، پس از دریافت مشاوره اولیه پزشکی در این دفتر، اقدام به انجام سفر برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان، می کنند.

همانطور که می بینید، نکته قابل تامل در این مسئله شناسایی بازار است. اگر شما یک بیمارستان تک تخصصی چشم هستید و در عراق اقدام به تاسیس دفتر بکنید، به طور حتم بازار خوبی به دست خواهید آورد. البته پس از برندسازی و معرفی برند خود در آن کشور!

اما اگر همین دفتر را در یک کشور اروپایی بزنید قطعاً نتیجه مطلوبی به دست نمی آورید. برای بازار اروپا روی بسیاری از جراحی های زیبایی می توانید مانور بیشتری بدهید تا خدمات درمانی و البته در کشورهای اروپایی نیاز به روش های آفلاین مانند تاسیس دفتر، وجود ندارد.

نکته دیگری که باید هنگام تاسیس دفتر مد نظر داشته باشید، قدرت خرید مردم آن کشور است. اگر شما یک بیمارستان لوکس هستید، بازار عراق و افغانستان جای مناسبی برای تاسیس دفتر شما، شاید نباشد.

تاسیس دفتر بیمارستان در کشور مبدا

مزیت ها و معایب  تاسیس دفتر بیمارستان در کشور مبدا

مزیت هایی که با تاسیس دفتر در کشوری مانند عراق نصیب بیمارستان شما می شود، شامل:

  • مراجعه مستقیم به مرکز درمانی جهت دریافت مشاوره های دقیق و اعلام هزینه شفاف
  • دست به دست نشدن بیمار تا رسیدن به مرکز درمانی 
  • شناخته شدن در کشوری که شیوه اصلی بازاریابی آن، آفلاین است

و در کنار مزایای فوق، معایب تاسیس دفتر مانند هزینه اجاره دفتر، پرسنل و حقوق و سایر هزینه ها را در نظر بگیرید و آن را با نرخ تبدیلی که برآورد می کنید، مقایسه کنید و ببینید تاسیس دفتر مستقیم برای شما امری سودده است یا ضررده؟

راهکارهای جایگزین

اگر نخواهیم وارد هزینه ها و دردسرهای تاسیس دفتر در کشور دیگری شویم، شاید بتوانیم بعضی از راه های دیگر را امتحان کنیم. 

راه هایی مثل دادن امتیاز نمایندگی بیمارستان به دفاتر خوشنام و شناخته شده در کشور مبدا یا ارتباط و عقد قرارداد با واسطه هایی که طبق استاندارد و قوانین شما، اقدام به عقد قرارداد با بیمارستان می کنند. توجه داشته باشید که در حال حاضر برخی کشورهای پیشرو در گردشگری سلامت از همکاری واسطه ها در کشورهای مختلف، بجای تاسیس دفتر و هزینه های زیاد آن استفاده می کنند.

مدتی قبل، با یک شرکت گردشگری سلامت، با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت در ترکیه وارد مذاکره شدیم. از مهمترین دستاوردهای ما در این مذاکره، نحوه کار این شرکت با کشورهای دیگر بود.

 مدیرعامل شرکت، فوق تخصص آنکولوژی و دارای سابقه طولانی در درمان بیماران بین الملل در بیمارستان های استانبول، تاکید کرد که هیچ دفتری در کشورهای دیگر ندارند و بزرگترین راه ارتباطی آنها، واسطه های فعالی است که در کشورهای مختلف با آنها کار می کنند.

 شبکه گسترده ای از دلال ها! اما با قرارداد مشخص و بدون اجازه تبادل مالی بین واسطه و بیمار

فکر می کنید این روش می تواند جایگزین مناسبی به جای دفتر بیمارستان در کشور مبدا باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید