5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

۱۴۰۰ را چگونه گذراندیم؟!

قبل از هر شروعی، شروع سال جدید را به همراهان سیتوسا تبریک می گوییم و فارغ از هر سخن انگیزشی، اینجاییم تا به شما بگوییم در یکسال گذشته چه کردیم!

در متن تبریک سال قبل، از یک خانه تکانی و هفت سین ذهنی صحبت کردیم. برای توسعه فردی همه ما، چیدن برنامه های ذهنی مشخص در ابتدای سال می تواند مفید باشد.

هر چند در زمانی از تاریخ به سر می بریم که کسی نمی داند سه ماه بعد، کجاست و چه کاری می کند!

از برنامه های سال بعدمان برایتان نمی گوییم(به همین دلیلی که در سطر بالا نوشتم!)، اما از سالی که گذراندیم و مثل هر کسب و کاری، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کردیم، کمی صحبت کنیم.

سیتوسا وارد سه سالگی خود می شود. پیش بینی ما راه اندازی یک پلتفرم جامع و یکپارچه در صنعت گردشگری سلامت ایران بود و بازیگران آن را هر شخص و سازمانی که در این زنجیره فعالیت می کردند، تشکیل می داد.

همزمان با آن، تست آنالیز گردشگری سلامت را راه انداختیم تا بر اساس آنالیز وضع موجود هر شخص یا سازمان و به فراخور نقاط قوت و ضعف، یک راهکار عملیاتی رشد و ارتقاء به آنها پیشنهاد داده شود.

بعد از چند ماه بررسی بازار، رویکرد کارمان را تغییر دادیم(نیاز به یک سیستم منظم و یکپارچه هنوز در کشور ما احساس نمی شود).

قاعدتاً اگر مطابق با استانداردهای رقابت جهانی بخواهیم پیش برویم، این سیستم بسیار موثر است. اما در ایران این نیاز هنوز احساس نمی شد(با تجربه امروزم از این صنعت در ایران، فکر می کنم سالهای طولانی با استانداردهای کشورهای موفق دنیا، فاصله داریم و این نیاز همچنان احساس نخواهد شد!).

شروع کردیم به تلاش برای افزایش آگاهی در بین بازیگران این صنعت. شاید اول باید آگاهی های لازم داده شود تا خلاء یک سیستم در یک صنعت احساس شود!

تصمیم گرفتیم تمام آنچه را طی سالها یاد گرفتیم را به قلم بیاوریم. سال قبل کتاب ما وارد بازار شد.

کسب-و-کار-گردشگری-سلامت

در کنار کتاب، آموزش کاربردی و جامع کسب و کارهای گردشگری سلامت را شروع کردیم و آنرا در یک دوره ویدئویی ۴ ماهه به همراهانمان عرضه کردیم و طی شش ماه اخیر ۶۵ دانش پژوه را در کنار خود داشتیم.

راه اندازی کامل وب سایت ما در قالب و رویکرد جدید، بخش دیگری از فعالیت یکساله ما بود:

خدمات ما:

 

 

و در پایان سال و در کنار تمام فراز و نشیب هایی که گاهی به شدت خسته مان میکرد، کنار شماییم تا سالی دیگر را شروع کنیم و ببینیم در کوله پشتی مان بعد از یکسال، چه چیزی داریم غیر از تبریک سال نو!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید