5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

مرور یک تجربه; کتاب “کسب و کار گردشگری سلامت”

تجربه کارهای جدید همانقدر که هیجان انگیز است، سرشار از چالش و یاد گرفتن است. شروع کرونا شوکی بزرگ برای همه ما بود. کسب و کارهایی که تعدیل کردند، تعطیل شدند و بعضاً ادامه دادند و کم کم مطابق با شرایط، تغییرات لازم را ایجاد کردند.

در همین دوران بود که سیتوسا متولد شد. بچه پاندمی! هدفش ساختن گام به گام این صنعت است; “گردشگری سلامت”. البته به اندازۀ سهم و توان خود… که کم هم نیست!

از دانشنامه تخصصی و تست آنالیز شروع کردیم. تحلیل اینکه بازیگران این صنعت در چه نقطه ای هستند; تا برآورد کنیم گام بعدی را به چه سمت و سویی برداریم.

و بهترین فرصت بود برای آموزش های تخصصی که جای خالی آن به شدت حس میشد و می شود! در کنار مطالب تخصصی هفتگی، وبینارها و پادکست های مختلف، به فکر نگارش کتابی با تمرکز بر بازار ایران(و نه دنیا) افتادیم.

باید از خودمان شروع کنیم تا به بهترین های دنیا برسیم. غیر از این است؟! وقت آن بود که از کسب و کارهای گردشگری سلامت بنویسیم.

از یک سال قبل شروع کردیم. با بررسی سرفصل ها، موضوعات، نیازسنجی هایی که انجام شده بود و خلاءهایی که در بخش های مختلف وجود داشت و تمام تلاشمان بر این بود تا با توجه به نیازهای موجود و بازار ایران، مطالب را فصل بندی کنیم.

و در نهایت و بعد از یک سال تلاش کتاب ما آماده شد: “کسب و کار گردشگری سلامت”

کتاب پیش و روی شما حاصل چندین سال فعالیت ما در راه اندازی شرکت آریامدتور و سیتوسا، کار در سه بیمارستان و دو شرکت تسهیلگر و مشاوره های مختلف به بیمارستان ها و شرکت ها است.

البته که خواندن مداوم مقالات روز در کنار نوشتن مقاله های مختلف، انگیزه زیادی بود تا هر آنچه را در این مدت آموختیم با شما به اشتراک بگذاریم.

این کتاب با محوریت سه بخش بازاریابی، درمان و لجستیک طراحی شده است و در هر بخش به بررسی جزئی ترین چالش های موجود و ارائه راه کارهای لازم پرداخته شده.

 

سرفصل ها را در این قسمت بخوانید.

یکی دیگر از چالش هایی که همیشه در حین صحبت با بسیاری از مراکز درمانی و شرکت ها به آن برمی خوردیم نمونه فرآیندها، قراردادهای بیمارستان پزشک، بیمارستان با شرکتها، چک لیست های لازم و.. بود

فصل پایانی کتاب را به حل این چالش ها اختصاص دادیم. فصلی پُر از شکل و نمودار و قرارداد که امیدواریم جواب سوالات بسیاری از .همکارانمان را به درستی داده باشیم

امیدواریم حاصل دانش و کار ما، کمکی هر چند اندک برای پیشرفت تمام بازیگران این صنعت باشد(ضمناً ویراستار کتاب ما سرکارخانم معصومه اکبری هستند. صبور و پر از تجربه و دقت! اگر دستی بر قلم دارید، از تجربه های بینظیر ایشان استفاده کنید).

و سخن پایانی:

شاید اینکه در اوج سختی ها به فکر ایجاد یک فرصت جدید باشیم، سخت باشد…که هست!

شاید بارها به این فکر بیفتیم که این راه اشتباه است…که افتاده ایم!

و هزار اما و اگر دیگر…

اینجا، چیزی که به کمک آدم می آید(یک نظر شخصی!)، زیر و رو کردن کوله پشتی است که بعد از چند سال فرصتی پیش آمده تا آن را زمین بگذاری، تمام خرت و پرت ها را بیرون بریزی و ببینی کدامش خرت و پرت نیست!

(و باز هم یک نظر شخصی دیگر!) هیچکدام از تجربه های کاری خرت و پرت نیست! آنها را دور نریزید. برگ برگ آن را ورق بزنید و ببینید از کجا به امروز رسیده اید و اینکه فردا کجا باشید به خواندن و استفاده همین ورق ها و چیدن نقشه راه بعدی شماست.

برنامه های ما در سیتوسا ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید