مشاور توسعه کسب و کار پزشکی و سلامت

مشاوره توسعه کسب و کار پزشکی و سلامت

مشاوره توسعه کسب و کار پزشکی و سلامت چه معنایی برای شما بعنوان بخشی از خانواده بزرگ درمان کشور دارد؟ بطور کلی مبحث وجود یک همراه و مشاور در شروع تا توسعه کارتان را چطور می‌بینید؟

این موضوع در کشورهای پیشرفته سال‌های زیادی است که وجود دارد و اصولاً اعتقاد به اینکه با یک دست نمی‌شود همه هندوانه‌ها را بلند کرد و اگر هم بشود، تلفات زیادی خواهیم داشت! را سال‌ها قبل در دایره کسب و کارهای خود حل کرده‌اند و از ابتدای کار قدم‌های مطمئنی را برمی‌دارند.

جدا از اینکه در ایران و بازار تجارت آن، همه چیز متفاوت است و اینکه چرا ما همیشه دیر می‌رسیم یا نمی‌رسیم و… برویم سر اصل مطلب و چیزی که می‌توانیم در آن و برای کسب و کار خود، تصمیم بگیریم و اجرایی کنیم.

به پزشکی و درمان، جنبه کسب و کار بده...

اول ببینیم این جمله چه معنایی دارد. کسب و کار و بیزینس با داشتن شغل متفاوت است. در درمان و سلامت، با مثال جلو برویم:

فرض کنید من یک پزشک هستم و با تخصص زیبایی، مطب و بیماران خود را دارم و هر روز، به بیمارانم می‌رسم و بعد از یک روز روتین و معمول بسیاری از همکارانم به خانه برمی‌گردم.

حالا همان منِ پزشک را اینطور ببینید: من پزشکی هستم که از تخصصم یک کسب و کار ویژه و قطعاً با تمرکز بر افزایش کیفیت، رضایت بیمار و توسعه بازارم، ساخته‌ام. چطور؟ تیمی از افراد متخصص در بخش‌های مختلف برندینگ، مشاوره توسعه کسب و کار، مدیریت ارتقاء کیفیت و…دارم که کنار من، تخصص آکادمیک و شغل من را به بیزینسی ویژه، درآمدزا، قابل گسترش و قابل دسترس و ارائه برای بازار داخل و مردم ایران و دو کشور عمان و عراق در بازار بین‌المللی، تبدیل کرده‌اند.

این تفاوت روشن و شفاف پزشک جراح زیبایی با کسب و کار جراح زیبایی بود. ترجیح می‌دهید کدام باشید؟

مراحل تبدیل پزشکی به کسب و کار پزشکی

  • هدف و انگیزه مشخصی دارید که از شغل پزشکی به کسب و کار پزشکی تبدیل شوید؟
  • چه ارزش جدیدی به تخصص‌تان در جایگاه بیزینسی و کسب و کار اضافه می‌کنید؟
  • مشتریان شما کجا هستند؟(مشتری کسی است که به شما در ازای دریافت خدمت یا کالا، پول می‌دهد)، چطور شما را پیدا کنند؟ و یا شما باید به سراغ آنها بروید؟ در کدام شهرها؟ کدام بازار و…؟
  • جنس و صنعت سلامت و پزشکی در قالب کسب و کار در جهان را می‌شناسید؟
  • تبدیل یک مطب زیبایی به بیزینس شما در ایران و گام بعدی در بازار بین‌المللی، چقدر هزینه دارد و چه مدیریتی بر این هزینه‌ها هست تا منابع مالی را در جای اشتباه خرج نکنید؟!
  • بازار آنلاین و آفلاین تخصص شما کدامند؟
  • رقیبان شما چه کسانی هستند و چه می‌کنند؟ آنها را در قالب رقیب بیزینسی، تحلیل کردید؟
  • و…

نقش مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت در این پروسه کجاست؟

اول ببینیم مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت چه تعریفی دارد؟

اگر به عنوان یک مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت فعالیت می‌کنید، باید یک متخصص در این صنعت باشید که وظایف خاصی را در مدیریت کسب و کار و بیزینس اجرایی کرده باشد و با چالش‌های صفر تا صد راه‌اندازی و توسعه کسب و کار آشنا باشد. شما باید بتوانید به‌طور فعال به متخصصان و صاحبان مشاغل صنعت پزشکی و سلامت، مشاوره و پیشنهادات تخصصی برای تبدیل شدن به تجارت و بیزینسی شدن فعالیت‌شان، بدهید.

هنگام کار باید بتوانید، قبل از اینکه بهترین اقدام را توصیه کنید، زمینه موقعیت یا مشکل را درک و تحلیل کنید. اما شما، به عنوان مشاور، اجرای فرآیندها را به عهده نمی‌گیرید.

به طور کلی، وجود مشاور کسب و کار یک ابزار ضروری برای ایجاد و توسعه یک بیزینس موفق است. مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت، تیم شما را پشتیبانی می‌کند، به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش جدید خود را افزایش دهند، توانایی‌های ارتباطی و شبکه‌ای خود را افزایش دهند و نتیجه تمام این کارها، توانمندسازی تیم که بخش مهمی از گام سیستم‌سازی کسب و کار است، انجام می‌شود.

در گام دیگر، کسب و کار را تحلیل می‌کند، در هر جایی از کار که امکان بهبود و توسعه باشد؛ با تخصص خود در مدیریت کسب و کار پزشکی و سلامت، آن را به پله بالاتر ارتقاء می‌دهد.

بطور خلاصه، گام به گام کنار شما و تیم‌تان، کسب و کار پزشکی و سلامت را در زیرشاخه تخصص شما، ایجاد و در گام‌های بعدی، توسعه می‌دهد…

دو نمونه از پلن‌های مشاوره توسعه کسب و کار پزشکی و سلامت سیتوسا در بازار ایران و بین‌الملل:
مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت بین المللی
مشاور کسب و کار پزشکی و سلامت

اگر تصمیم گرفتید با نگاهی نو، وارد کسب و کار پزشکی و سلامت در بازار داخلی و بین‌المللی شوید و وجود مشاوران متخصص در این صنعت را در کنار خود و تیم‌تان، لازم دیدید با ما در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید