5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

محل جراحی مناسب برای بیمار خارجی

محل جراحی بیمار آن هم از نوع خارجی آن! احتمالاً بیمارستانی درجه یک باید باشد که بیمار در آن پذیرش می شود.

اما واقعیت امر چیز دیگری است. بیماران بین الملل زیادی در بیمارستان ها جراحی نمی شوند و پزشکان به دلایل متعددی بیمار را در مراکز جراحی محدود یا بیمارستان های درجه ۲ یا فاقد مجوز پذیرش بیماران بین الملل بستری می کنند.

یکی از عمده ترین علت های پذیرش بیمار در دی کلینیک ها، هزینه پایین آن است. شما یک پکیج ارزان قیمت و کاملاً رقابتی در سایت خود می گذارید. راینوپلاستی ۱۰۰۰ دلار!

در این پکیج ذکر نشده که بیمار قرار است در یک دی کلینیک فاقد مجوز IPD جراحی شود و قیمت ارزان آن مشتریان زیادی برای شما می آورد.

این قیمت ارزان بخاطر چیست؟ حذف خدمات الزامی برای بیماران بین الملل مانند هتلینگ؟ نداشتن بخش های ویژه بستری در صورت بروز حادثه پیش بینی نشده؟ تسویه حساب سریع با پزشک؟

البته مراکز جراحی محدود نیز با گذراندن استانداردسازی لازم برای بخش بین الملل می توانند در پروسیجرهای درمانی خاص و متناسب با دستور وزارت بهداشت، بیماران خارجی را بستری و پذیرش کنند.

خدماتی که نیاز محدود به ارائه خدمات هتلینگ دارد و پروسیجرهای درمانی برای افراد نرمال و بدون ریسک بالا، قابل انجام است.

دستورالعمل های لازم برای اخذ مجوز IPD مراکز جراحی محدود را مطالعه کنید.

دی کلینیک ها پر مشتری ترین مراکز جراحی زیبایی بیماران بین الملل

محل جراحی بیمار بین الملل شما می تواند یک دی کلینیک باشد. دی کلینیک ها به علت ماهیت وجودی خود و عدم نیاز به انجام پروسیجرهای درمانی که نیاز به بستری بعد از جراحی در بخش هایی مانند ICU و CCU دارند، پذیرای بخش بزرگی از بیماران داخلی و خارجی در حوزه زیبایی هستند.

این دسته از متقاضیان عموماً بیماران سالم، جوان و کم خطری هستند که برای انجام جراحی های زیبایی کم ریسک مانند راینوپلاستی، بلفاروپلاستی و… عازم ایران می شوند.

جدا از مسئله ای مانند بی اطلاع بودن بیمار از محل جراحی خود و با اعتماد به مترجم یا پزشک معالج خود، اکثر قریب به اتفاق دی کلینیک های ایران فاقد مجوز IPD هستند. 

بیمار بین المللی که بدون اطلاع از مکان جراحی وارد دی کلینیک فاقد مجوز IPD می شود، در اکثر مواقع بدون مشکل خاصی ترخیص شده و به کشور خود باز می گردد.

فکر می کنید اصل رعایت صداقت و شفافیت را به عنوان یک پزشک در برخورد با بیمار خارجی خود انجام داده اید؟ حتی اگر به علت هزینه کم این مراکز و با اطلاع قبلی بیمار از این موضوع که قرار است در یک دی کلینیک فاقد حداقل استانداردهای لازم برای پذیرش بیماران بین الملل، جراحی شود، شما به عنوان یک پزشک، مسئولیت و اخلاق حرفه ای خود را رعایت کرده اید؟

محل جراحی بیمار

حادثه غم انگیز اخیر در دی کلینیک سینا را به یاد بیاورید. جدا از تمام درد و اندوه به جا مانده برای خانواده های ایرانی و کادر درمان ایران، فرض کنید اگر این مرکز جراحی همان روز پذیرای یک بیمار بین المللی بود چه اتفاقات و عواقب بعدی، به این فاجعه غم انگیز انسانی اضافه می شد.

اسم و جایگاه ایران در گردشگری سلامت چند مرتبه سقوط می کرد و در مقابل قوانین بین الملل چه پاسخی برای ارائه وجود داشت؟

باز گرفتن سهم بازار ما از کشورهایی مانند ترکیه و هند نیازمند اصول رفتار حرفه ای در تک تک فعالین حوزه گردشگری سلامت است و این زنجیره ارزش کامل نخواهد شد، مگر با ساختن و پیاده سازی تک تک زیرساخت های لازم برای حضور در بازار بین المللی و رعایت اخلاق پزشکی و حرفه ای تمام بازگران این صنعت!

به یاد داشته باشید که در صورت بروز حادثه احتمالی یا عوارض پیش بینی نشده ناشی از جراحی، شما به عنوان پزشک معالج ، مرکز جراحی محدود و شرکتی که با آگاهی از این موضوع، بیمار را به دی کلینیک فاقد مجوز IPD معرفی کرده است، مسئول پاسخگویی به قوانین بین الملل هستید.

بیمارستان های فاقد مجوز IPD و پذیرش بیماران بین الملل

بیمارستان درجه یک فاقد مجوز پذیرش بیماران بین الملل فرقی با دی کلینیک، در قوانین مرتبط با پذیرش بیمار خارجی ندارد! 

درست است که یک بیمارستان تجهیزات کامل برای مواقع اورژانسی مانند ICU و CCU را دارد و در سطح ایمن تری از دی کلینیک ها قرار دارد اما بر اساس تجربه عینی در مورد فوت بیمار بین الملل در حین جراحی و برخورد قوانین بین الملل در اینگونه مواقع خاص، یادآور می شویم که شما به عنوان پزشک پذیرش کننده و معالج بیمار در بیمارستان فاقد مجوز به همراه افراد مسئول دیگر، باید پاسخگو باشید و تبعات سخت آن، گریبان شما را خواهد گرفت.

انتخاب به عهده شماست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید