5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تجربه پذیرش بیمار خارجی موضوعی است که هر چقدر بیشتر آن را انجام داده باشید، علاوه بر اینکه با رفتار بیماران کشورهای مختلف و نیازهای آنها بیشتر آشنا می شوید، رزومه خود را در پذیرش گردگشران سلامت به عنوان یکی از بازیگران اصلی این صنعت، پرُبار تر کرده اید.

آخرین باری که تجربه درمان در یک بیمارستان را داشته اید به یاد بیاورید. به طور کلی چه حسی دارید؟ حس تجربه خوب یا بد خود را به یاد بیاورید.

شما به عنوان بیمار، در یک طرف فرآیند سفر مشتری(بیمار) هستید و سمت دیگر آن بیمارستان یا پزشک است. روی صحبت ما با بیمارستان ها و پزشکان است.

تجربه خوب یا بد بیمار بین الملل از خدمات درمانی بیمارستان یا کلینیک شما یک امر کیفی است و همانقدر که برای او اهمیت دارد، می تواند به شما هم در بهبود فرآیندهای بیمارستان یا مطب تان و ارتقاء سطح آنها کمک کند. 

طی یک نظرسنجی از ۶۷% بیماران راضی از یک مرکز درمانی در آمریکای شمالی، مشخص شد که آنها محل درمان خود را برای دریافت خدمات مجدد، تغییر دادند و علت را حس کم توجهی کادر بیمارستان به آنها، عنوان کردند.

شما با داشتن تجربه پذیرش بیمار خارجی و لمس نزدیک نیازهای گردشگران سلامت از کشورهای مختلف و تبدیل آنها در قالب کمی، می توانید به نتیجه کیفی مطلوب(تجربه حس خوب) برسید و زنجیره سفر مشتری را در بخش خود کامل کنید. 

یعنی همانطور که تجربه مشتری(گردشگران سلامت) به عنوان یک بحث مهم در اصول بازاریابی بسیار حائز اهمیت است، تجربه فروشنده(مراکز درمانی) نیز به همان اندازه و ای بسا بیشتر از آن حائز اهمیت است. چون هر چقدر شما به عنوان ارائه کننده خدمات درمانی تجربه بیشتری از پذیرش بیماران کشورهای مختلف داشته باشید به بهبود تجربه بیماران جدید خود، کمک زیادی می کنید.

مجوز IPD، بدون پذیرش

در بخش بیمار بین الملل را چطور پذیرش کنم  ، راجع به تفاوت داشتن مجوز و پذیرش واقعی بیماران بین الملل بحث کردیم. شما مجوز IPD را اخذ می کنید که درهای بیمارستان خود را به روی جامعه بین المللی باز کنید.

 اگر مدتی است که با وجود دریافت مجوز، موفق به پذیرش گردشگران سلامت نشده اید، به دنبال ریشه یابی آن باشید; چرا که بدون داشتن تجربه پذیرش بیمار بین الملل، نه تنها مجوز شما هم به زودی ملغی خواهد شد بلکه بار منفی هزینه های مختلف مانند زمان، نیروی انسانی و مالی این موضوع هم بسیار زیاد خواهد بود.

از طرف دیگر ممکن است موفق به پذیرش گردشگران سلامت شده باشید، اما تعداد آنها در حد مورد انتظار نبوده است. باز هم باید ببینید کجای کار میلنگد!

شاید لازم است تا تمام مسیر و سیاست های خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. این بار با فکر و دید نو! 

تاثیر تجربه پذیرش بیمار خارجی بر افزایش پذیرش بیماران بین الملل

همانطور که سفر درمانی بیماران بین المللی شما نیاز به طی کردن یه پروسه کامل از زنجیره ارزش گردشگری سلامت دارد، بخش درمان بیمارستان شما هم باید برای هر بیمار، یک پروسه سفر کامل (Customer Journey Map) طراحی کند. 

تجربه پذیرش بیمار خارجی

این پروسه سفر شامل تمام بخش های مرتبط با بیمار بین الملل در بیمارستان شماست. از انتظامات و ورود بیمار گرفته تا نحوه تهیه لوازم، جراحی، هتلینگ، نحوه برخورد و بسیاری از فرآیندهای دیگر که شاید در فرآیندنویسی اجباری اخذ پذیرش بیمار بین الملل، وجود ندارد.

هدف از طرح این موضوع این است که تجربه بیمار یک موضوع عملی است و لازم است تا تمرکز خود را وسیع تر از بسیاری از امور روتین بیمارستان کنید و تمام فرآیندهای لازم را تا حد ممکن ملموس کنید تا در ذهن بیمار باقی بماند.

رابطه بیمارستان و بیمار بین الملل چیزی فراتر از کاهش صف انتظار و پذیرش سریع بیمار است و نتیجه این کار همانطور که در بحث گردشگری سلامت یک صنعت ریفرال! مطرح شد، به زودی برای شما هم قابل لمس خواهد شد و آن چیزی نیست بجز بازگشت بیمار و ورود بیماران جدیدی که با معرفی بیمار راضی قبلی، وارد مرکز درمانی شما خواهند شد.

سخنی با پزشکان و بیمارستان ها: تجارب خود را برند کنید!

نکته مهم دیگری که در پایان این بحث به آن اشاره می کنیم برندسازی از تجارب قبلی شماست.

اگر بیمارستان هستید:

فرض کنید در سال قبل ۱۰۰ بیمار بین الملل را در بیمارستان خود پذیرش کرده اید. یک بیمار جدید با چه روشی به تفاوت بین بیمارستان شما با بیمارستانی که با داشتن ۱۰ بیمار تمام آنها را به شکل قابل لمس برای دیگران تبدیل کرده، پی ببرد؟

بیمار بین الملل می تواند به واحد مدارک پزشکی یا سامانه آواب وزارت بهداشت دسترسی داشته باشد تا از تجربه بیشتر مرکز درمانی شما مطلع شود؟

تجربه پذیرش بیمار خارجی شما، خلق یک ارزش سازمانی است که باید آن را به شکل ملموس به تمام دنیا عرضه کنید.

بیمار بین الملل قبل از شروع سفر درمانی خود باید بداند که تجربه منحصر به فردی را در بیمارستانی با سابقه پذیرش بیماران کشورهای مختلف، خواهد داشت و این امر در گرو برندسازی تجارب قبلی شماست که آن را با دنیا به اشتراک گذاشته اید!

اگر پزشک هستید:

شما به عنون یک پزشک تازه کار یا چندین سال تبحر در پزشکی و پذیرش بیماران مختلف، وارد حوزه گردشگری سلامت شده اید. اگر تازه به جمع فعالان این صنعت پیوسته اید، فرصت مناسبی دارید تا در همین شروع کار به شکل اصولی به تدوین و پیاده سازی زیرساخت ها بپردازید. گردشگری سلامت صنعتی پویا است که هر روز شما را با شکل جدیدی از نیازهای بیماران بین المللی روبرو می کند و لازمه فعالیت و ماندگاری در این کار، داشتن نگاه نو و رعایت اصول زیرساختی تمام زنجیره ارزش در این صنعت است. تمام تجربیاتی که در پذیرش بیماران بین المللی را به دست می آورید به دنیا عرضه کنید.

درست است که تجربه کاری پزشک، یکی از بزرگترین امتیازات او در جلب اعتماد بیماران است اما اگر به عنوان یک پزشک تازه کار در توریسم سلامت، امروز شروع نکنید همیشه تازه کار باقی خواهید ماند!

برای شروع از مطالب تخصصی همین وب سایت شروع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید