5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

اهمیت تجهیزات پزشکی مناسب در نتیجه کار گردشگری سلامت

تجهیزات پزشکی گردشگری سلامت یکی از زیرساخت های مهم و کمتر دیده شده در زنجیره ارزش توریسم پزشکی است. وقتی از درمان در زنجیره ارزش صحبت می کنیم منظور از آن، تمام زیرمجموعه های مرتبط  با درمان است نه فقط پروسیجر درمانی و جراحی.

تجهیزات پزشکی در بسیاری از پروسیجرهای درمانی مانند زیبایی، ارتوپدی، قلب و… مورد استفاده است و معمولاً پزشک یا بیمارستان آن را برای بیماران داخلی و خارجی تهیه می کند.

ایران هر ساله پذیرای تعداد زیادی از بیماران بین الملل در پروسیجرهای درمانی نام برده شده است و تمام این پروسیجرها نیاز به تهیه تجهیزات پزشکی اختصاصی دارد.

در بحث قیمت گذاری راجع به نحوه قیمت دهی شفاف به بیماران خارجی صحبت کردیم و یکی از آیتم های موثر در پکیج قیمت خدمات درمانی، تجهیزات و لوازم مصرفی بیمار است.

شما به عنوان پزشک یا شرکتی که به طور مستقیم اقدام به جذب بیمار بین الملل از کانال های مختلف مانند وبسایت، قرارداد با مترجم ها و واسطه ها و.. می کنید، تجهیزات مورد نیاز جراحی را از چه منبع و با چه کیفیتی برای بیمار تهیه می کنید؟

این موضوع احتمالاً در قیمت های اعلام شده در سایت شما، دیده شده و برای تهیه آن برنامه ای مشخص موجود است.

تجهیزات پزشکی گردشگری سلامت

برند سازی شخصی و ارتباط آن با تجهیزات پزشکی

در مبحث مربوط به برند سازی به طور کامل به اهمیت ساخت برند بیمارستان و پزشک اشاره کردیم. یکی از بخش های مهم در برندسازی شخصی نحوه تامین خدمات مرتبط با درمان است. 

اینکه شما کیفیت را فدای قیمت می کنید یا نه، امری است که در طول زمان و بزرگتر شدن بازار هدف شما نقش مهمی در اعتباربخشی یا خدشه دار کردن برند شما می کند.

تجهیزات پزشکی با برندها و قیمت های مختلف وجود دارد و تصمیم گیرنده اصلی شما هستید که ترجیح می دهید با فروش ارزان خدمات درمانی خود و بدون 

شفاف سازی در مورد کیفیت تجهیزات و لوازم مصرفی، برند شخصی، اعتبار و سال ها تلاش خود را به مرور زمان از بین ببرید!

فرض کنید شما جراح عمومی با سابقه سال ها پذیرش بیماران بین الملل هستید و بازار هدف شما کشورهای اطراف مانند عراق است که طی سال های گذشته و روال بازار گردشگری سلامت، اکثر بیماران عراقی خود را از دلال های بیمار می گرفتید.

بیماران عراقی با توجه به قدرت خرید محدود خود اکثراً تمایل به استفاده از پکیج های ارزان قیمت را داشتند و دارند و شما با توجه به قدرت خرید آنها، قیمت های مقرون به صرفه ای را دریافت می کردید.

قیمت ارزان ملزم به تهیه تجهیزات ارزان، جراحی در دی کلینیک و حذف خدمات غیر درمانی از پکیج شماست. 

طی دو سال اخیر و با رشد بازاریابی و جذب مستقیم از طریق سایت و یا قرارداد با شرکت های تسهیلگری که به تازگی کار خود را شروع کرده اند، ممکن است بازار شما بزرگتر از قبل شده باشد و مشتریان جدید شما انتظار دریافت خدمات با کیفیتی از شما داشته باشند.

اما راه حل چیست؟

لیست قیمت طبقه بندی شده بر اساس کیفیت تجهیزات

 شفاف سازی اصلی ترین رکن ایجاد اعتماد است. شاید یک راه حل مناسب این باشد که سبدهای خرید مختلفی تعریف کنید و تخم مرغ هایتان را در سبدهای مختلف پخش کنید!

شما می توانید با رعایت اخلاق حرفه ای و شفاف سازی، لیستی از خدمات خود در سه طبقه بندی ارزان، متوسط و لوکس آماده کنید و در کنار آن توضیح دهید که هر برند تجهیزات پزشکی با چه کیفیت و قیمتی است.

بگذارید بیمارتان آگاهانه تصمیم گیری کند که یک مفصل زانوی چینی را به برند آلمانی آن ترجیح می دهد یا خیر و از کیفیت و عمر مفید آن نیز آگاه است.

مطمئن باشید هر چقدر با بیمارتان شفاف تر و صادق تر باشید جایگاه خود را در ذهن بیمار به عنوان یک پزشک مورد اعتماد، بیشتر ثبت می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید