5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

رفت و آمد بیمار خارجی در شهر

ترانسفر بیمار بین الملل از لحظه ای که گردشگر سلامت به ایران می رسد تا زمانیکه ایران را به مقصد کشور خود ترک می کند، به عهده کیست؟ 

این فرآیند شامل طیف گسترده ای از نقاط مختلف خواهد بود. اگر شما به عنوان یک بیمارستان فقط بیمار را در لحظه ورود و خروج او همراهی می کنید، آیا برنامه ای برای سایر مقاصدی که بیمار برای طی کردن آن ها، به وسایل حمل و نقل نیاز دارد، در نظر گرفته اید؟

فرض کنید مسافر شما، برای جراحی راینوپلاستی به مدت ۸ روز میهمان ما در ایران است. چه خدماتی برای حمل و نقل و ترانسفر نیاز دارد و قرار است به چه جاهایی برود؟

ترانسفر بیمار بین الملل از فرودگاه، بخش شروع کار شما خواهد بود که در قسمت بعد به آن می پردازیم.

اگر ساعت ورود بیمار شما به گونه ای باشد که در ابتدای ورود برای ویزیت اولیه نتواند به مطب پزشک برود، لازم است تا روز بعد اینکار انجام شود و قطعاً اگر هتل او در نزدیک بیمارستان نباشد، برای رفت و آمد او به بیمارستان و بالعکس به وسیله نقلیه نیاز خواهد داشت.

بیمار در مدت ۸ روز اقامت در ایران و بعد از جراحی، می تواند بازدیدی از نقاط دیدنی شهر شما داشته باشد و باز هم وارد پروسه ای می شود که به ترانسفر شهری نیاز دارد. 

تمام اینها بخشی از فرآیند کار است که لزوم ارائه خدمات لجستیکی در سبد فروش شما را نشان می دهد

ترانسفر بیمار بین الملل از نقطه شروع خدمات

باز هم می رسیم به اهمیت برخورد اول در جلب اعتماد بیمار!

شما هر چقدر به عنوان یک بیمارستان نقش خود را به خوبی ایفا کنید، ولی از ارائه خدمات در سایر بخش های این زنجیره غافل بمانید، اعتماد کلی بیمار را جلب نخواهید کرد.

بیمار در برخورد اول خدمات غیر درمانی شما مانند مترجم و خدمات ترانسفر فرودگاهی که به او ارائه می دهید را می بیند. بنابراین بسیار مهم است که نقطه شروع کار شما با بیمار، که در فرودگاه است شامل پکیج کاملی از خدمات لجستیکی باشد. مبحث نقاط تماس اولیه بیمار را مطالعه کنید.

ترانسفر فرودگاهی چه مزیت های دیگری دارد؟

  • با توجه به فاصله زیاد فرودگاه های بین المللی مانند امام خمینی از سطح شهر، هر چقدر ترانسفر فرودگاهی شما کاملتر ارائه شود، بیمار و همراه او دچار خستگی کمتری خواهند شد.
  • امکان ایجاد ارتباط  دوستانه تر در فضای ترانسفرهای اختصاصی
  • برآورده شدن انتظارات بیمار و همراه او در اولین نقطه تماس(فرودگاه)
  • همیشه متمایز بودن، حس خوبی به انسان می دهد و اینجا جایی است که این حس را در همان شروع کار می توانید به بیمار منتقل کنید.
  • و در نهایت، جلب رضایتمندی بیمار و همراه او قبل از شروع پروسه درمانی.

نقش حمل و نقل درون شهری ایران در گردشگری سلامت

ترانسفر بیمار بین الملل

یک امر بدیهی در گردشگری سلامت، بالا بودن میزان تقاضا در بیمارستان های کلان شهرهای ایران مانند تهران، مشهد، شیراز و… است و بدیهی تر از آن، فاصله زیاد سیستم های حمل و نقل درون شهری ایران با استانداردهای جهانی است!

تصور کنید بیمار شما با انجام یک عمل جراحی، برای ویزیت بعد از عمل راهی مطب پزشک می شود و اگر قرار باشد از سیستم حمل و نقل عمومی مانند BRT ، مترو و اتوبوس، بیمار را به مقصد برسانید چه بازخوردی از او خواهید داشت؟

واقعیت این است که به دلیل عقب بودن مکانیزم های حمل و نقل عمومی استاندارد در کشورمان، امکان ارائه خدمات قابل قبول به بیماران بین الملل در این بخش وجود ندارد.

همانطور که عدم استاندارد سازی در بسیاری از زیرساخت های دیگر مانند حمل و نقل هوایی، فرودگاه های بین المللی استاندارد، بیمارستان های دولتی و.. در زمینه گردشگری سلامت از بسیاری از کشورهای همجوار مانند ترکیه، فاصله زیادی داریم.

برای رفت و آمد بیمار چه گزینه هایی دارید؟

با توجه به عدم امکان استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی برای گردشگران سلامت، می توان از بخش خصوصی در این زمینه کمک گرفت تا بخشی از این خلاء جبران شود.

شما به عنوان یک مرکز درمانی، می توانید این کار را کاملاً برون سپاری کنید تا شرکت ها و آژانس هایی که بصورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند، تمام خدمات لجستیک(ترانسفر، مترجم و…) را به بیماران بین المللی شما ارائه دهند.

گزینه دیگر قرارداد با انواع شرکت های حمل و نقل مانند اسنپ و تپسی است که تنها در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل، می توانند به کمک شما بیایند و راه دیگر، داشتن ماشین های اختصاصی در بیمارستان است تا در طول مدت اقامت بیماران در اختیار آن ها باشند.

اسنپ، سرویس های VIP یا راننده در اختیار؟

اول شرایط را بررسی کنید.

در صورتیکه جذب مستقیم بیمار شما بالا باشد، یعنی شما بابت معرفی و جذب بیمار به شرکت یا واسطه ها پول زیادی پرداخت نمی کنید، استفاده از یک ماشین لوکس و راننده ای که در اختیار شما و بیماران بین المللی شما باشد، می تواند مقرون به صرفه باشد

از طرف دیگر لازم است تا بازار هدف و قدرت خرید بیماران خود را شناسایی کنید.

اگر بیمارستان لوکسی هستید که بسیاری از بیماران شما را افراد متمول از کشورهای مختلف تشکیل می دهند، این امر برای بیمارستان ضروری و مقرون به صرفه است. 

فرض کنید اکثر بیماران شما، متقاضیان دریافت جراحی های زیبایی از کشورهایی مانند استرالیا، روسیه و.. هستند. قطعاً قدرت خرید این دسته از بیماران با افرادی که از مرزهای زمینی وارد ایران می شوند و متقاضی دریافت خدمات فورس ماژور درمانی مانند جراحی قلب با هزینه کم هستند، یکسان نخواهد بود.

پس با توجه به جایگاه برند خود، دسته بندی بیماران بین المللی، نوع پذیرش بیماران(مستقیم. واسطه ها، شرکت ها)، بررسی کنید که از کدام سرویس خدمات ترانسفر بهتر است استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید