5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

سرعت در پاسخگویی به درخواست های غیر حضوری بیمار

ارتباط با بیمار خارجی و پاسخدهی سریع به او، یکی از مسائل مهمی است که در بسیاری از موارد توجه زیادی به آن نمی شود. گردشگری سلامت تجارتی است که ساعت و روز نمی شناسد.

برای ورود به بازارهای جهانی باید محدودیت های موجود را کنار بزنید و در رقابت با بیمارستان ها و شرکت هایی وارد شوید که هر روز بر آیتم های جلب رضایت بیمار، مورد جدیدی اضافه می کنند تا از بازار داغ گردشگری سلامت در جهان، عقب نمانند.

تصور کنید بخواهید طبق ساعت های اداری بیمارستان در شیفت صبح از ساعت ۷ تا ۳ بعد از ظهر و در روزهای شنبه تا پنجشنبه، پاسخگوی بیماران بین المللی باشید.

محتوای قوی و تبلیغات درست و هدفمند شما در گوگل، شما را جزو سایت های معتبر بیمارستانی می شناسد و در جستجوی بیماران در صفحه اول یا دوم گوگل بالا می آیید. بیماری از کشور اروپایی با اختلاف زمانی ۶ ساعت به سایت شما ورود می کند و محتوای شما، بیمار را جذب می کند تا سوال های خود را در مورد درمان در بیمارستان شما، بپرسد.

انواع راه های ارتباطی در سایت شما موجود است اما کسی پاسخگو نیست. نتیجه را حتماً می توانید حدس بزنید!

تفکیک بین فروش حضوری و آنلاین

همیشه خرید از سایت های آنلاین برای من سخت بوده و وسواس بیشتری برای انتخاب داشتم. چون هیچ چیزی را به صورت ملموس نمی توانستم ببینم و تنها باید به اطلاعات وب سایت اعتماد می کردم. قطعاً سایتی که می توانست پاسخگوی سوالات من باشد و اعتماد من را جلب کند، هدف من برای انتخاب بود.

حالا تصور کنید اگر قرار باشد من، به عنوان یک گردشگر سلامت و با هدف بازگرداندن سلامتی خود، بار سفر ببندم و عازم کشوری غریب با فرهنگ و مردمانی متفاوت بشوم، چقدر جلب اعتماد من می تواند آسان یا سخت باشد؟

زمانی که شما یک پیش زمینه ذهنی از حضور فیزیکی در یک مرکز درمانی داشته باشید، می توانید بسیاری از پاسخ سوالات خود را تنها با کمی پرس و جو در بیمارستان و برخورد با اشخاص مختلف، پیدا کنید. از محیط بیمارستان، رفتار پزشک و پرستار گرفته تا تجهیزات و تخصص جراحان.

اما زمانی که شما امکان حضور فیزیکی قبل از پذیرش در بیمارستان را ندارید و میخواهید به صورت آنلاین اقدام به پذیرش در بیمارستان بکنید، راه برای ارائه دهندگان خدمات درمانی، کمی سخت می شود.

در واقع جلب اعتماد بصورت آنلاین و در فضای مجازی باید صورت بگیرد و اکنون زمانی است که محتوای هدفمند می تواند به کمک شما بیاید و بیمار با فضای سایت شما به نحوی ارتباط بگیرد که خود را با دیدن عکس ها، ویدیوها و معرفی انواع خدمات درمانی شما، مشتاق به برقراری ارتباط آنلاین و ادامه آن، ببیند.

اهمیت پاسخدهی سریع به بیمار بین الملل

ارتباط با بیمار خارجی 

ارتباط با بیمار خارجی و پاسخدهی سریع به بیمار، نقش بزرگی در اعتمادسازی بین شما ایفا می کند. گام اول در فروش موفق، ایجاد ارتباط است. این ارتباط در مرحله نخست، توسط انواع روش های برندسازی و تبلیغات موثر ایجاد می شود و باعث می شود برند شما هویت واقعی به خود بگیرد و خود را بین هزاران رقیب از کشورهای مختلف، به نمایش بگذارد و بیمار را وارد قیف فروش بیمارستان یا شرکت شما کند.

از اینجا به بعد بیمار می خواهد پاسخ سوالهای خود را به روش های مختلف در سایت شما پیدا کند. محتوای مناسب بخشی از سوالات بیمار را به طور حتم پاسخ خواهد داد و بخش دیگر را در برقراری ارتباط مستقیم با شما به عنوان مسئول یا کارشناس IPD، پیدا خواهد کرد.

بیمار نمی تواند مدت زیادی را منتظر دریافت پاسخ بماند و قطعاً اگر پاسخ خود را در زمان مناسب دریافت نکند، وارد دنیای رقیبانی می شود که منتظرند تا بیمار به آنها مراجعه کند.

ارتباط با بیمار خارجی و پاسخدهی سریع  به او،  حس اعتماد او را جلب می کند و باعث می شود شما را به عنوان یک بیمارستان مسئول و پاسخگو، در ذهن خود ثبت کند.

این فرصت مناسب برای جلب رضایت و اعتماد بیمار را از دست ندهید.

بهترین کانال ارتباطی برای صحبت با بیمار خارجی چیست؟

قطعاً هر گونه ارتباطی که منحصر به فرد باشد و بیمار بداند شما برای او وقت می گذارید و سوالات او را با دقت و صمیمیت پاسخ می دهید، بسیار ارزشمند خواهد بود و نقطه تمایز شما خواهد شد با بیمارستان هایی که به برقراری ارتباطات مستقیم بهای زیادی نمی دهند.

ارتباطات خود را به صورت تصویری یا کلامی انجام دهید و اجازه بدهید در این ارتباط، اعتماد و صمیمیت لازم برای جلب رضایت و اعتماد بیمار، حاصل شود.

در مراحل اول لازم است تا بیمار از کشور خود مشاورات اولیه را توسط شما دریافت کند تا مجاب شود بیمارستان یا شرکت شما را می تواند به عنوان یک شرکت تسهیل گر یا بیمارستان ایمن، برای سفر درمانی خود انتخاب کند. ارتباط موثر نقش بسیار مهمی در این بخش کار شما دارد. روش برقراری ارتباط موثر را در این بخش بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید