5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

نقش نمایشگاه های بین المللی در گردشگری سلامت

یکی از معتبرترین نقاط معرفی و بازاریابی شما به عنوان بیمارستان، شرکت تسهیلگر و آژانس هواپیمایی، نمایشگاه های بین المللی گردشگری سلامت است.

علاوه بر تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده با خدمات درمانی شما آشنا می شوند، نمایشگاه جای خوبی است برای عقد قراردادهای مهم کاری!

اما حضور در نمایشگاه های بین المللی، با توجه به هزینه نسبتاً بالای آن، چه نقشی در توسعه کار ما دارد؟ 

  • با یک تیر ده ها نشان بزنید! اینجا همان جایی است که می توانید ظرفیت های خود در گردشگری سلامت را به آنها نشان دهید.
  • نمایشگاه ها فرصتی به دست می دهند تا توانایی های خود را محک بزنیم. کشورهای دیگر در کجا قرار دارند و ما کجا هستیم؟
  • امکان سرمایه گذاری های بلند مدت در حوزه گردشگری سلامت با عقد قراردادهای B2B .
  • ارتباط  با فعالان داخلی و بین المللی صنعت گردشگری سلامت 
  • جذب توریست و گسترش این صنعت پر رونق در کشورها
  • و در آخر: بار تجربه خود را با حضور در جوامع بین المللی سنگین تر کنید

چرا نمایشگاه ها در صنایع مختلف مهم هستند؟

همیشه نمایشگاه ها را به عنوان مرکز تبادل اطلاعات تخصصی و فنی در تجارت های مختلف، می شناسند. 

حضور در نمایشگاه ها به شما فرصتی می دهد تا چه به عنوان شرکت کننده و یا چه به عنوان غرفه دار، در محیطی محدود با جمع کثیری از متخصصان فعال در یک حوزه تجاری خاص، به گفتگو و تبادل نظر بپردازید و حاصل آن قطعاً توسعه حرفه و تخصص شما خواهد بود. 

نمایشگاه های بین المللی که هر ساله میزبان جمع کثیری از کشورهای فعال در حوزه اقتصادی هستند، فرصت مناسبی خواهند بود تا در یک زمان ۲ الی ۳ روزه با بهترین شرکت های این کشورها به مذاکره بپردازید و علاوه بر آشنایی با انواع روش های مختلف تجارت و انتقال روش های نوین، قراردادهای همکاری سودمندی را به امضا برسانید و کسب و کار خود را گسترش دهید! 

نمایشگاه های بین المللی گردشگری سلامت در دنیا

از اهمیت حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی گفتیم. اما چقدر با نمایشگاه های مهم مرتبط با گردشگری سلامت در دنیا آشنا هستید؟

  • IMTJ نشریه بین المللی گردشگری سلامت که هر ساله با هدف گردهم آوری مدیران و شرکت های موفق گردشگری سلامت دنیا، به اشتراک گذاری اهداف و بررسی راهکارهای توسعه بیشتر این صنعت در سطح بین المللی، می پردازد. البته نشست های B2B و دعوت از بهترین سخنرانان گردشگری سلامت در این اجلاس، جای خودش را دارد!
  • ITB برلین: میزبان بیمارستان ها، کلینیک ها، آژانس های هواپیمایی و تمام فعالان حوزه گردشگری سلامت است. 
  • IMEX آمریکا: نمایشگاه شماره یک آمریکا در گردشگری و تاکید بر نشست ها و جلسات B2B
  • Shanghai Fair: بزرگترین نمایشگاه گردشگری سلامت چین است و با هدف معرفی توانمندی های این کشور در توریسم سلامت و دعوت از بزرگان صنعت گردشگری سلامت دنیا، به بررسی و ارزیابی وضعیت این صنعت می پردازد. پنل های B2B اختصاصی و بررسی مکمل طب سنتی چینی و همچنین توسعه مشارکت تجاری بلند مدت با سایر بازیگران صنعت گردشگری سلامت، از دیگر مشخصات این نمایشگاه است.
  • WTO لندن: بزرگترین رویداد گردشگری لندن و با هدف ارائه خدمات گردشگری، میزبان تعداد زیادی از شرکت ها و آژانس های هواپیمایی فعال در این حوزه است.
  • ITHF اندونزی: نمایشگاه گردشگری اندونزی با معرفی مقصد داخلی گردشگری ، مقصد بین المللی گردشگری ، آبگرم، مقاصد گردشگری پزشکی و سلامتی ، مقاصد گردشگری گلف و ورزشی برگزار می شود.

نمایشگاه های مهم در منطقه ما

نمایشگاه های گردشگری سلامت

اگر امکان شرکت در نمایشگاه های آمریکا و لندن برای شما غیرممکن یا پرهزینه است، از نمایشگاه های منطقه ای غافل نشوید!

  • Arab health دبی: از قدیمی های گردشگری سلامت خاورمیانه است و میزبان ۳۹۰۰۰ شرکت کننده از نقاط مختلف دنیا در زمینه گردشگری و گردشگری سلامت
  • Oman Health : نمایشگاه گردشگری سلامت عمان با هدف توسعه پزشکی و بهداشت این کشور و بررسی فرصت های جدید و رفع چالش ها برای فعالان گردشگری سلامت، پزشکان، استارتاپ ها و تمام ذینفعان صنعت پزشکی است
  • Istanbul Medical Show : همان نمایشگاه پزشکی سابق استانبول است که کلیه فعالان حوزه پزشکی، بیمارستانی و شرکت های خصوصی را گرد هم می آورد. از چاشنی های جذاب این نمایشگاه به همایش ها، کنگره ها و دوره های آموزشی همزمان با نمایشگاه می توان اشاره کرد
  •  رویداد اکوسومین رویداد اکو سال ۹۷ در اردبیل برگزار شد و جمع کثیری از بیمارستان ها و شرکت های تسهیلگر گردشگری سلامت ایران و کشورهای منطقه در این رویداد بزرگ شرکت داشتند. پنل های اختصاصی در ۳ روز برگزاری نمایشگاه به همراه دوره های آموزشی تخصصی برای فعالان توریسم سلامت، بطور همزمان با نمایشگاه برگزار شد.
  • گردشگری: این نمایشگاه که یکی از پرطرفدارترین نمایشگاه های حوزه گردشگری و گردشگری سلامت در ایران است هر ساله با هدف معرفی انواع خدمات جدید گردشگری، استارتاپ ها و آژانس های هواپیمایی برگزار می شود و بخش بزرگی از این نمایشگاه نیز به گردشگری سلامت اختصاص دارد.
  • ایران هلث: این نمایشگاه با معرفی شرکت های بزرگ تجهیزات پزشکی و دارویی هر ساله در ایران برگزار می شود و بخشی از این نمایشگاه به توریسم سلامت و معرفی بیمارستان های فعال در این صنعت اختصاص دارد.

نکاتی در باب حضور در نمایشگاه ها

شما هزینه زیادی را برای شرکت در نمایشگاه به عنوان یک غرفه دار پرداخت می کنید و قطعاً مدیران ارشد بیمارستان یا شرکت شما، انتظار بازخورد خوبی خواهند داشت. آنها باید مطمئن شوند که پول خود را بی حساب و کتاب خرج نکرده اند و هزینه خرج شده، به بیمارستان باز می گردد.

برای حضور بهتر در نمایشگاه برنامه ریزی کنید. اگر می خواهید یک غرفه کوچک در گوشه ای از انتهای سالنی که به هیچ جا راهی ندارد انتخاب کنید، این هزینه را صرف انجام کار بهتری در بیمارستان خود کنید!

نمایشگاه های گردشگری سلامت

اجازه بدهید بعضی از نکات مهم را با هم مرور کنیم:

  • قبل از اقدام به شرکت در نمایشگاه از غرفه داران بخواهید نقشه کل سالن را که قرار است به بخش گردشگری سلامت اختصاص دهند برای شما ارسال کنند. گاهی اوقات دیدن نقشه در ابتدای کار، باعث می شود عطایش را به لقایش ببخشید و پول بیمارستان را بیهوده خرج نکنید!
  • اما اگر از نقشه و جایگاه آن راضی بودید حالا نوبت شماست که جای مناسبی برای خود پیدا کنید! غرفه شما مانند ویترینی است از بیمارستان شما. بخصوص در نمایشگاه های بزرگ بین المللی. به غرفه آرایی، رنگ بندی و کارکنانی که قرار است شما را پرزنت کنند، دقت کنید.
  • کارت دعوت را طراحی و بصورت الکترونیکی تمام شرکت ها و افراد مرتبط را با اعلام مکان، غرفه و ساعت بازدید، مطلع سازید. تماس تلفنی با افراد و میهمانان ویژه خود را فراموش نکنید
  • یکی از جاهایی که نقش روابط عمومی سازمان شما را به خوبی نشان می دهد، همینجاست! هر چقدر بتوانید ارتباط بهتری با بازدیدکنندگان و شرکت های حاضر در نمایشگاه پیدا کنید، بانک اطلاعاتی شما کامل تر خواهد شد و البته که برای اینکه بازدیدکنندگان شما را بین صدها غرفه ای که بازدید کرده اند، فراموش نکنند کاتالوگ، بروشور و کارت های ویزیت خود را فراموش نکنید
  • روز افتتاحیه را جدی بگیرید و برای میهمانان ویژه ای که در این روز در نمایشگاه حاضر می شوند، هدایا و پکیج های ویژه ای آماده کنید
  • محلی را برای گفتگو و صحبت های بیشتر با شرکت ها در غرفه خود، آماده کنید
  • افراد پرزنت کننده در غرفه شما علاوه بر روابط عمومی بالا، اطلاعات کاملی از حوزه فعالیت شما باید داشته باشند تا پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان باشند

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید