5/5

دوره جامع کسب و کار گردشگری سلامت

ارزش عکس و فیلم بیمارستان برای جذب بیمار خارجی

اهمیت عکس و فیلم در گردشگری سلامت مصداق این جمله است: یک عکس پر محتوا، صد حرف برای گفتن دارد و یک ویدئوی پر محتوا هزاران حرف! 

طبق بررسی ها، نمایش ویدئو و تصویرهای جذاب و پر محتوا، چهار برابر از خواندن متن های خالی از تصویر و ویدئو است. شاید یک دلیل آن زنده بودن و توانایی برقراری ارتباط با تصاویر و ویدیو هایی است که به طور مستقیم با شما حرف می زنند!

نمایش یک ویدئو از زبان بیماری که از داستان خود به ایران و نحوه دریافت خدمات درمانی در بیمارستان شما می گوید، ده ها برابر تاثیرگذارتر از صدها متن درباره خدمات درمانی بیمارستان شماست.

به علاوه، ویدئو نقش مهمی در بازدید و بالا بردن ترافیک سایت شما دارد. یوتیوب که از متعلقات پر بازدید گوگل به شمار می رود، به شما اجازه می دهد تا ویدئوی خود را با بکار بردن برچسب های کلمات کلیدی، بیشتر و بیشتر در معرض نمایش مشتریان قرار دهید.

چرا عکس و فیلم در گردشگری سلامت مهم است؟

محتوای تصویری شامل بخش های مختلفی شامل عکس، اسلاید، اینفوگرافیک و.. است. محتوایی که شامل متن در کنار تصاویر جذاب و نزدیک به متن باشد، ۹۴% بازدید بیشتری نسبت به محتوای متنی فاقد تصویر و عکس دارد.

محتوای تصویری قوی، علاوه بر افزایش بازدید سایت، بازدید از سایر شبکه های اجتماعی شما را نیز بالا می برد. نقش مهم شبکه های اجتماعی در بازاریابی را در دنیای دیجیتال امروز، نمی توان انکار کرد و گردشگری سلامت نیز از این موضوع جدا نیست.

جمع زیادی از مشتریان بالقوه شما در شبکه های اجتماعی مبتنی بر ویدئو(یوتیوب) و تصویر(اینستاگرام، پینترست) حضور دارند و کافی است محتوا را طوری به تصویر بکشید که به مشتری بالفعل تبدیل کند.

بین کشورهای بازار هدف خود جستجو کنید و تحلیل کنید تولید چه نوع محتوایی به نیاز آنها پاسخ می دهد و می تواند شما را در مسیر درست معرفی خود به بیماران، قرار دهد.

کشور عمان را با هم ببینیم:

نمودار بالا گویای نقشه راهی است برای نحوه تولید محتوا در کشور عمان. ۸۷/۴۶ % مردم عمان در یوتیوب حضور دارند و این یعنی امکان جذب مشتریان بیشتر از طریق تولید محتوای ویدیویی

چند اصل مهم در عکاسی صنعتی بیمارستان

 عکاسی صنعتی یعنی داشتن محصولی برای فروش به صورت مداوم.

از بررسی نکات جزئی مانند اینکه یک دوربین حرفه ای با لنزهای متفاوت لازم دارید، می گذریم و به بحث های مربوط به عکس برداری از بیمارستان می پردازیم.

وقتی به عنوان مشتری برای خرید کالایی وارد سایت های مختلف می شوید، قطعاً در کنار خواندن اطلاعات مفید، میخواهید ببینید قرار است چه کالایی به دست شما برسد.

در مورد خدمات گردشگری سلامت، شما باید در کنار داشتن ویدئوهای مختلف، عکس هایی جذاب و حرفه ای از هر چیزی که می تواند بیمار را در شناخت و انتخاب شما مطمئن کند، عبور نکنید.

صفحات طولانی راجع به روش انجام پروسیجرهای درمانی و کاربرد متن طولانی بدون استفاده از عکس هایی که نشان دهنده روش یا نتیجه جراحی باشد، حوصله بیمار را سر می برد.

فرض کنید اگر در یک متن از دو روش لاپاراسکوپی و باز در مورد یک جراحی صحبت می کنید سعی کنید عکس هایی در کنار متن ها داشته باشید تا بیمار، روش های جراحی یا نتیجه آن را با چشم ببیند.

این موضوع در مورد معرفی بخش های مختلف بیمارستان نیز صدق می کند.

با توجه به محیط درمانی و نوع فعالیت شما، سبک و تیمی که برای عکاسی بکار می برید، بسیار مهم است. بخشی از روند عکاسی شما در بخش های بستری و اتاق های عمل خواهد بود. لازم است تا نحوه ارتباط موثر با بیماران جهت کسب رضایت و درخواست مشارکت آنها در عکس را بدانید.

هنگام عکاسی به زاویه عکس و محل قرار گیری بیمار و همراه توجه داشته باشید و سعی کنید به مرور زمان تمام صفحات سایت خود را با عکس هایی یکسان از لحاظ قالب، رنگ و کیفیت، پُر کنید. نمایش عکس های قدیمی و بی کیفیت در کنار عکس های صنعتی و حرفه ای، کیفیت سایت و محتوای شما را پایین می آورد.

توجه داشته باشید که لازمه حضور موثر شما در شبکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر مانند اینستاگرام و پینترست، داشتن عکس های حرفه ای از بخش های مختلف خدمات درمانی شماست و صرفاً داشتن عکس هایی که صفحه شما را پر کند، دلیلی بر حضور موفق شما در بازارهای بین المللی نیست.

برای ساخت یک فیلم معرفی خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

ساخت ویدئو با هدف جذب مشتری، همان ویدئو مارکتینگ است که در واقع سن زیادی ندارد. بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بیشترین محبوبیت و گرایش مشتریان به دیدن ویدیوهای مختلف از برندهای متفاوت در دنیا بود و بالاخره در سال ۲۰۱۸ بود که ویدئو مارکتینگ به عنوان یک استراتژی مهم و اصولی در بازاریابی جای خود را باز کرد و نکته جالب این بود که اکثر مشتریان ویدئوهای ساده ولی پر مفهوم را که بتوانند ارتباط نزدیکی با برند برقرار کنند را به ویدئوهای پر از افکت و تصویرپردازی های حرفه ای و خالی از محتوای خاص، ترجیح دادند.

برای ساخت یک ویدئوی موثر و ساده یک داستان یا سناریو طراحی کنید. داستانی که مشتری با آن ارتباط برقرار کند.

معمولاً بعد از ساخت و انتشار انواع ویدئو(مصاحبه، آموزشی، نمایش رویدادها و…) و بررسی و تحلیل بازخوردهای مشتریان، متوجه میشوید چه نوع ویدئویی تاثیرگذارتر و پر بازدید تر بوده است.

البته در مورد بحث گردشگری سلامت این نوع از ویدئوها که همان داستان رضایت بیمار یا (Patient Testimonial Videos)، این نوع از ویدئوها بسیار تاثیرگذارتر و پر بازدید تر از ویدئو هایی مانند ۳۶۰ و VR بوده است.

سعی کنید منابع مالی جداگانه ای را برای ساخت مداوم ویدیوهای جدید، اختصاص دهید. هر چقدر داستان های بیماران شما از کشورهای مختلف بیشتر باشد، به همان اندازه بیشتر دیده خواهید شد و جای خود را در بازار بین المللی پیدا خواهید کرد.

فراموش نکنید که ویدئوهای شما، باید به زبان کشورهای بازار هدف شما ترجمه یا زیرنویس شوند.

و نکته آخر اینکه، حوصله مشتریان خود را سر نبرید! ویدئوها باید در زمان بندی محدود، نشان دهنده سناریوی شما با هدف بندی مشخص، باشد.

نمونه های موفق عکس و فیلم بیمارستان ها (خارجی و داخلی)

ویدئوهای زیر را با هم ببینیم. به نحوه معرفی و خدماتی که ارائه می دهند، دقت کنید.

بومرانگراد(معرفی بیمارستان):

https://m.youtube.com/watch?feature=emb_title&time_continue=20&v=TYg-N-qrXTs

بیمارستان آپولو هند(معرفی بیمارستان همراه با آمار ):

https://youtu.be/o_RtSLtycUU

بیمارستان آمریکایی دبی(معرفی بیمارستان):

https://youtu.be/wQ2TN_gI3sE

بیمارستان Medstar دبی(معرفی بیمارستان):

https://youtu.be/YNhNzj4yuhc

در نمونه های داخلی هم ویدئوهای زیر به خوبی خدمات درمانی و امکانات خود را معرفی کرده اند:

بیمارستان محب کوثر(معرفی بیمارستان):

https://youtu.be/CxFQRl8yfL8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مقاله را دوست داشتید؟ با دوستانتان آنرا به اشتراک بگذارید
جدیدترین مطالب در ایمیل شما

ایمیل خود را وارد کنید و به صورت هفتگی از مطالب تخصصی ما در زمینه گردشگری سلامت استفاده کنید